• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skruvar på länk lossnar

Liggunderlag

Breitling
Har problem med att skruvarna till länkarna kommer ur efter ett tag på en oris aquis titan, alltså inte dom 2 större som håller länken mot själva uret utan dom mindre vid spännet där jag haft isär och kortat ner länken. Något tips på hur man fixar detta? Har inte heller rätt skruvmejsel då jag inte vet exakt mått utan har en nerslipad variant av mejsel. önskar gärna tips på mejsel samt ev nån gänglåsning ifall det kan användas?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har problem med att skruvarna till länkarna kommer ur efter ett tag på en oris aquis titan, alltså inte dom 2 större som håller länken mot själva uret utan dom mindre vid spännet där jag haft isär och kortat ner länken. Något tips på hur man fixar detta? Har inte heller rätt skruvmejsel då jag inte vet exakt mått utan har en nerslipad variant av mejsel. önskar gärna tips på mejsel samt ev nån gänglåsning ifall det kan användas?
Hur har det gått?
 

Uris

Breitling
Se till att rengöra skruvar och gängor ( även i länken ) ordentligt!! så borde grön "stark" Loctite funka
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Kan ju vara så. Läste inte allt.
Men 2701 behöver kolstål för härda. *Tror* inte titan avger tillräckligt med FE för härdning.
Uppdatering.
Loctite anger fixeringstid för rostfritt, trots att det inte fungerar för min kund, vilket deras produktchef visste om, han bad oss lösa problemet genom att tillsätta en aktivator i sprayform.
Så, jag får delvis backa.
 
Senast ändrad:
Topp