• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skruvmejslar

mruhr

Panerai
2-Faktor
Undrar var man kan köpa skruvmejslar för bandbyte samt ev. annat man kan behöva. Verkar finnas någon boetthållare med skruv också. Är ute efter god kvalitet men utan att ruinera mig. Undrar också hur man vet vilken storlek man behöver, har inte hittat något mha google
 

jabla

Sarlacc
Undrar var man kan köpa skruvmejslar för bandbyte samt ev. annat man kan behöva. Verkar finnas någon boetthållare med skruv också. Är ute efter god kvalitet men utan att ruinera mig. Undrar också hur man vet vilken storlek man behöver, har inte hittat något mha google
Säkert intressant för många här.
Tror du har större chans att få svar i hemslöjdsdelen. @Denke kanske kan flytta.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske ska tillägga att kanske @Denke vet, då det är en Anonimo det handlar om.

Jag vet inte på rak arm vilken storlek som gäller för just Anonimo. Jag har dock lite olika skruvmejslar i olika storlek så när jag bytte band på Anonimon jag hade så tog jag bara en mejsel jag hade i lådan (om jag inyte minns fel, tror inte att man får med någon mejsel för bandbyte från Anonimo). Ett tips kan ju vara att köpa ngt billigt mejselset så ser du vilken storlek som passar. Sedan är det ju bara att beställa en Bergeon-variant eller motsvarande för den storlek du har mest användning för.
 
Topp