• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SKX har stannat - Hjälp!

Tassoli

Omega
Svar finns säkert bland trådarna men lyckas inte hitta något via sök så får väl starta min egen:

Min stackars japan har slutat ticka av någon anledning. Både sekund och minutvisare har stannat och om man "vrider upp" skakar det lite mer än vanligt. Dock inget "rassel" (lösa delar). Nämnvärt att den fram tills idag har gått bra med fina -10s/dag


Frågan är då:
1: Kan jag fixa detta själv genom att öppna upp boetten och ta en titt? (Tänker att balanshjulet kanske hoppat ur sin plats...)

2: Vem vänder jag mig annars till i Stockholm?

3: Vad kan ett sådant besök kosta? 100? 500? 1000?

Tack på förhand!

Arian
 

Maro

Audemars
1. Gört om du kan ngt om klockor.
2. Random makare i din närhet.
3. Jag hade räknat med 1k och uppåt, men ligger säkert där kring.
 

Sinizter

Omega
Paneristi
Det säkraste, om du inte är så kunnig är väl kanske att lämna in den till en makare... Klockmaster Globen kanske?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Pröva att ge den en hård smäll mot handflatan. Fjädern kan hänga sig på de där på nåt sätt.
Många som haft krånglande skx som fått de att funka igen på det sättet.

edit// har iofs varit klockor utan rassel men kan va värt att prova innan man servar.
 
Topp