• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SKX007 BabyPloppMod på 15 min!

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Supersnyggt, bra pris för en läcker sommarklocka!
( Om man har kunskapen )
/j
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt cool mod! Blev lite sugen på att köpa en bara för att få ha den på stranden nu. Dagaz är dock riktigt grym, köpte min min seiko fff tavla därifrån. :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fasiken vad inspirerad man blir, hade från början tänkt hålla mig till läder men blir ju mer och mer sugen på att skruva ihop något liknande. Jag har ett par gamla Seikos så det är väl bara att börja skruva. Såg på hemsidan att murphyringarna var slut för tillfället så jag får väl utnyttja tiden till att designa klockan i huvudet så länge.

Läste i en annan tråd om tips på verktyg, det jag sett vrkar vara av lite halvdan kvalite, jag vill inte svära över skitverktyg så min fråga är om det är någon som kan tipsa om var man hittar kvalitetsverktyg?
 

Exxet

Rolex
Fasiken vad inspirerad man blir, hade från början tänkt hålla mig till läder men blir ju mer och mer sugen på att skruva ihop något liknande. Jag har ett par gamla Seikos så det är väl bara att börja skruva. Såg på hemsidan att murphyringarna var slut för tillfället så jag får väl utnyttja tiden till att designa klockan i huvudet så länge.

Läste i en annan tråd om tips på verktyg, det jag sett vrkar vara av lite halvdan kvalite, jag vill inte svära över skitverktyg så min fråga är om det är någon som kan tipsa om var man hittar kvalitetsverktyg?

Googla på Bergeon, Horotec, Dumont så hittar du nog vad du söker, den här sidan kan jag rekomendera: https://www.cousinsuk.com/ har allt från budget till top notch.
 

Camo00

Patek
...okej, nu var det dags att fixa färdigt! Effektiv tid 15 minuter, menade jag... :)


Glaspress från Ebay, runt en hundring, och så enkel att mini-Camo kan sköta den!!
Ur med glaset, byt ringen som ligger löst, i med glaset - klart!

DSC_0156.JPG



Och här är slutresultatet! Synd att badsäsongen strax är slut bara..! :banghead::cool:

DSC_0158.JPG
DSC_0159.JPG
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tänk att en chapterring kan göra så stor skillnad ?!

Är ju lite sugen på att sno hela konceptet av dig men det känns lite fegt, jag ska ta en rejäl funderare på vilken stil jag vill ha på min. ( dessutom verkar de flesta snygga tavlorna vara slutsålda för tillfället.
 
Topp