• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skx007 mod

Gjorde klart modden igår. Mycket pill med dåliga Kina verktyg.. Bezeln sitter fast, går inte vrida. Glaset inte i ordentligt. Skit på insidan. Men "nöjd" för första gången, inget gick sönder!
1517822618714312569930.jpg
1517822721643542583188.jpg

Gör om gör rätt.. ;)

Får jag se era mods?
 
Senast ändrad:

Dondon

Cartier
Inte gummipackningen i bezeln som jävlas för dig? Har för mig att det var så för mig men efter att den smörjts med lite fett och töjts ut lite vill jag minnas min snurrade som den skulle. Min var dock mer eller mindre ny så kunde utesluta metallringen som bezeln ansluter emot som det ju annars kan vara förstås.
 
Inte gummipackningen i bezeln som jävlas för dig? Har för mig att det var så för mig men efter att den smörjts med lite fett och töjts ut lite vill jag minnas min snurrade som den skulle. Min var dock mer eller mindre ny så kunde utesluta metallringen som bezeln ansluter emot som det ju annars kan vara förstås.
Tack! Får testa det! Vad ska man smörja med?
 

Dondon

Cartier
Silikonfett är väl det som brukar rekommenderas, kanske funkar med annat med men det törs jag inte svara för. Köpte en burk från cousins vid någon beställning då jag inte hittade något vettigt på något av de lokala byggvaruhusen. För min del så åkte packningen ut när jag höll på och mekade och novis som jag är tvättade jag av den och sen satt bezeln där den satt. Den var också omöjlig att få in i spåret hela vägen utan att töja den lite. Huruvida det var detta som löste det eller inte törs jag inte svära på men efter tänjning och smörjning så snurrade den obehindrat i alla fall.

Du kan ju alltid höra i SKX-tråden i Kobra Kai-delen av forumet. Där finns folk som har väldigt mycket bättre koll än mig :)
 

Bilagor

  • IMG_20180205_121024.jpg
    IMG_20180205_121024.jpg
    68 KB · Visningar: 2

Rolfen

Rolex
Kan även vara plåtblecket under vridringen som bråkar, man kan prova att montera utan den och se om det snurrar fritt utan den, den kan behövas böjas till lite. Silikonfett finns att köpa billigt på Biltema
 

d@ke

Cartier
Det räcker att packningen hamnar i kläm för att det bezeln ska fastna. Silikonfett finns på biltema.
Ringen ska gå att vrida utan att det kärvar innan man trycker fast den.
 
Topp