• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SKX007

Denna superba dykare kan ju både köpas som "koreatillverkad" (eller vad det nu är) och som "japantillverkad"?
Japanmodellen är en aning dyrare men inte så det skriker, men finns det någon egentlig kvalitetsskillnad mellan dem? urverkets gångnogrannhet eller liknande?
En skillnad jag vet är att J-modellens tavla säger "21 jewels", men detta står inte på K-modellen, men verket är samma)
I mina ögon vill jag ha "made in japan", men spelar det egentligen någon roll vilken?
 

JayJay

Rolex
Det är inga skillnader förutom tillverkningsplats och texten på tavlan... men alla vill ändå ha en J, även jag. Det är helt enkelt coolare, punkt
 

Cyklisten

Cartier
Jag är nöjd med min 007K.

DjmPEvF.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag tycker inte det spelar någon roll, men skillnaden är ju 250kr typ så om du sover bättre på nätterna med en J-variant ta den ;)
Förövrigt en grym klocka, jag hat-älskar min. Har Svårt för dag och datumvisning men så mkt pang för pengen och perfekt beater :)
 

mace

Cartier
2-Faktor
Hade jag varit du hade jag sparat pengarna på den, bortsett från tavlan, identiska Malaysia-modellen och istället köpt till en bättre länk, oyster från wjean exempelvis. Smart? Tack!
 

Nexus

Panerai
Klart du ska ha en "J", inget snack om saken. Om nu den ekonomiska biten skulle ställa till det är det väl bara att du kör matlåda i tre dagar, sedan ligger du på + rent budgetmässigt.
 

Weberg

Audemars
Intressant. Jag passar på att ställa en besläktad fråga: Har två äldre varianter av den där. En 6309 (svart) och en 7002 (Pepsi). Vad är det för skillnad mer än det kosmetiska? Hur kan jag se tillverkningslandet?

Håller med - en grym beater. Har båda mina på jubilee.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Har en fundering, om man ska köpa en sån här och spara för "eftervärlden" vilken ska man satsa på då? Är det en 007J med oyserlänk som gäller då i originalask? eller spelar det mindre roll tror ni?

hade annars varit ruskigt coolt att plocka ur verket i en och sen lägga den i skogen, i typ en bäck i 2 år och sen hämta caset "damma av det" plocka i verket och så har man en cool fungerande klocka... (men det är väl bara jag som tänker så?
 
Topp