Laddar...

Skx009 går för fort

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av ursula, 23 mars 2018.

1. ursula
    Trådstartare

ursula Titan

Från:
    Stockholm
    Budade nyligen hem en SKX009 från Tradera som jag fick till bra pris då den enligt säljaren gick för fort och hade en trög vridring. Bezeln löste jag genom att byta ut stålringen under samt lite tvätt och oljning.

När det gäller tidhållningen har jag dock gått bet. Den går ganska rejält för fort, mer än 1-2 minuter per timme. Jag har testat att avmagnetisera och även kört den lite mer primitiva metoden då man slår klockan ganska hårt på olika sätt.

Är det någon som har någon bra idé på vad jag kan testa? Har läst runt en hel del men skulle gärna ta lite fler tips. Känns ovärt att serva klockan då det är billigare att köpa en ny men samtidigt är det trist att ha en klocka som går så pass fel att man inte kan lita på den.

Bjuder på en bild också. Originallänken var en jubilee men nu har jag satt på en presidentlänk och bytt till pepsi GMT-insert.

IMG_20180323_173027_01.

2. alexndr

alexndr Brons

Från:
    Stockholm
    Låter ju ändå som spiralen hängt sig. Någon hemma- fixare här lär kunna hjälpa dig.

3. Rolfen

Rolfen Brons

Från:
    GBG
    Låter inte lovande när det är så mycket, men det skadar inte att prova att rucka den. Putt på armen enligt bilden.
    rucka7s26.