• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SKX013

andrande101

Omega
2-Faktor
Hej!

Finns det någon ägare till en 013 här på forumet som skulle kunna lägga upp ett gäng färska bilder på NATO-armband tro? Wristshot, por favor. Finner bara bilder på bord och i box när jag söker.

Tack på förhand!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur googlar du? :)
y6ebyten.jpg

C660B988-87CD-4F67-AE4E-C31A4004A84D_zpsdwqnyqmb.jpg

2B04C209-6E7C-4052-933E-325CF07ABB56_zps9nowg66u.jpg

seiko.jpg
 

andrande101

Omega
2-Faktor
Hehe, tack :) Men jag var ute efter lite vettigare bilder och även en fortsatt diskussion kring själva storleken i jämförelse med 007/9:an. Frågan kring huruvida det finns några här på forumet som är faktiska ägare till modellen besvaras samtidigt :) Är nämligen eventuellt ute efter att införskaffa en själv, men först skulle jag vilja veta vad en eller två ägare tycker om klockan. Tack ändå @yonsson!
 

Nashman

Omega
Jag tycker att den är för liten, och då har jag definitivt inga köttiga handleder. I slutändan handlar det ju ändå om den egna känslan, tycke och smak såklart när det kommer till hur man upplever en midsizare.
Min fru har en som hon stormtrivs med och rent utseendemässigt är den ju precis lika klassiskt dykarsnygg som en 007.
Försöker återkomma med några bilder.
 

Geparden

Audemars
Körde den ett tag tillsammans med 007.
Ganska liten blir den ju men jag tror det är mest relationen diameter/höjd (bygger typ lika mycket som storebror) som pajar för den.
Bättre balans i typ SBCM023 som bara är nån mm större men bärs mycket bättre.
 

Nashman

Omega
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Lite bilder dårå...och nej, jag pallade inte synka dom! :nailbiting::)
Bondnato från KHolmen och ett maroon från Cheapestnatostraps.
 

Sorubim

Audemars
Körde den ett tag tillsammans med 007.
Ganska liten blir den ju men jag tror det är mest relationen diameter/höjd (bygger typ lika mycket som storebror) som pajar för den.
Bättre balans i typ SBCM023 som bara är nån mm större men bärs mycket bättre.

Har haft en SKX013 och har en SBCM023 och kan bekräfta att jag upplevde exakt samma sak. Det känns som att SKX013s tyngdpunkt ligger högre upp i klockan (alltså närmare glaset) eller nåt sånt, vilket gör att den känns obalanserad jämfört med SBCM023.
 

Nashman

Omega

Watchout

Omega
Har också haft en skx013, jävligt trevlig storek för oss med lite mindre handleder (min e 16,5) upplevde den dock som topptung och såldes därför.
 
Topp