• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sky-Dweller-tråden

777CHRONOS

Cartier
Professional Dealer
Klockan som fått ett rejält uppsving i populäritet sedan den släppts i stål men som fortfarande inte fått en tråd här på KS.

93785175_225056512144256_4234552239157070827_n.jpg
 
Senast ändrad:

777CHRONOS

Cartier
Professional Dealer
Lägger du någonsin upp några bilder utan att göra reklam? Jag höll på att skriva smygreklam men det är inte så mycket smyg över det hela...
Klicka på mitt användarnamn och sedan "Find all posts" så kan du hitta mina inlägg.
upload_2018-4-16_13-45-12.png


Åter till trådens topic:
upload_2018-4-16_13-48-8.png

Bild lånad av en bekant på instagram
 
Senast ändrad:

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Vad indikerar den röda ”flaggan” vid index fyra? Vad är det för komplikation?

Edit. Kan det vara månadsindikator?


Helt korrekt, månadsindikator, just nu vid klockan 4, alltså fjärde månaden = april.

Komplikationen innehåller förutom GMT även ”Annual calendar” vilket innebär att den håller reda på antal dagar i månaden. 30 eller 31, behöver dock justeras 1 gång per år i februari.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Snygg!!

Hur tycker du att den jämförs med DJ41? Jag har själv prövat båda, samtidigt. Men är givetvis nyfiken på vad andra tycker.

Uppifrån så ser de ju nästan lika stora ut men skillnaden är i höjd. DJ sitter ju väldigt nära handled och bärs enkelt och okomplicerat, med Skyn så blir höjden mer märkbar. Den ser ut som en dressklocka på bild men när man får på den och använder så känns den väldigt rejäl, en intressant blandning mellan dress och tool, kritiker kanske skulle säga att den inte vet vad den vill vara :)
Jag tycker det funkar iom att det händer en del på tavlan, på håll ser den dress ut, nära ser det ut som ett instrument.

Den jag tycker att den mest liknar på handleden är märkligt nog en Milgauss. Den är också ganska hög och bärs ungefär likadant trots skillnaden mellan 39mm och 42mm.

Utseendemässigt lite lik en DJ men är inte säker på att det är en sådan den bör jämföras med.

Vad tyckte du själv?
 
Senast ändrad:

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Uppifrån så ser de ju nästan lika stora ut men skillnaden är i höjd. DJ sitter ju väldigt nära handled och bärs enkelt och okomplicerat, med Skyn så blir höjden mer märkbar. Den ser ut som en dressklocka på bild men när man får på den och använder så känns den väldigt rejäl, en intressant blandning mellan dress och tool, kritiker kanske skulle säga att den inte vet vad den vill vara :)
Jag tycker det funkar iom att det händer en del på tavlan, på håll ser den dress ut, nära ser det ut som ett instrument.

Den jag tycker att den mest liknar på handleden är märkligt nog en Milgauss. Den är också ganska hög och bärs ungefär likadant trots skillnaden mellan 39mm och 42mm.

Utseendemässigt lik en DJ men är inte säker på att det är en sådan den bör jämföras med.

Vad tyckte du själv?

Jag stod i en butik i Dubai och fick pröva, så har endast det intrycket, men det är som du säger, det är höjden på den som sticker ut.

Kanske inte så mycket som en betraktare tänker på, även om de flesta inte märker den alls.
Men jag som bärare skulle ”tänka” på det mest hela tiden. Personligen gillar jag tunnheten i DJ41 och hur den bär. Jag har inte ägt/prövat en modern DJ36 så har inte så mycket att jämföra med.
Det optimala vore givetvis en tunnare Sky-Dweller. :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Jag stod i en butik i Dubai och fick pröva, så har endast det intrycket, men det är som du säger, det är höjden på den som sticker ut.

Kanske inte så mycket som en betraktare tänker på, även om de flesta inte märker den alls.
Men jag som bärare skulle ”tänka” på det mest hela tiden. Personligen gillar jag tunnheten i DJ41 och hur den bär. Jag har inte ägt/prövat en modern DJ36 så har inte så mycket att jämföra med.
Det optimala vore givetvis en tunnare Sky-Dweller. :)

DJ’n är ju tunn och det är därför det är lite svårt att jämföra, en tunn klocka kommer ju alltid att kännas annorlunda mot en tjock klocka även om det står Rolex på båda.

Tror också det beror en hel del på hur man får klockan att sitta på handleden, har man otur så får man kanske inte den och sitta riktigt bra och då suger det med en tjock klocka, det är ju lite lättare att acceptera dålig passning på handleden ju mindre och tunnare klockan är.

Min fru har en 36mm Rolex och den är ju jätteskön på handleden men det är ju lite pga av att den knappt märks!

Håller generellt med, tunnare Sky-Dweller hade inte varit ett bekymmer här, den bärs dock bättre än vad måtten säger. Jag har dessutom ganska smala handleder.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Och här är mina helt ovetenskapliga bilder (postade tidigare i forumet)

614C238E-6D45-4704-A024-95CEBE5AD6E9.jpeg
635558AE-8EE3-4EDA-B506-763FE456B972.jpeg
212F8B7B-177E-4844-9594-48BFE25AD90B.jpeg

Skulle funka som en trevlig duo :)

Gillar läderbandet på Sky-Dweller men tror att det är olika storlek på bandbredd på helguldaren vs stål av någon anledning.

Nu när jag tänker på det så hjälper det kanske stålversionen att sitta något bättre på armen, tjock klocka och smal bandbredd brukar inte vara bästa kombon.
 

donpasta

Panerai
Postar denna till @donpasta
Det är denna du ska ha!

0AFF4DBC-9095-4738-B0E8-C492A2DA8A66.jpeg

HAHA nej tack tror Sky-Dweller behöver inga diamanter för att vara en "f**k off" klocka :) men har hittat en annan märke och klocka som jag blev sugen på så jag och en kompis skall ta en trip ner till köpenhamn för att kolla in det märket ;) men annars håller jag ögonen öppna för när du släpper din Sky-Dweller för ditt nästa köp :p blev mycket impad av din och tror tom jag struntar att den inte är gult guld!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
HAHA nej tack tror Sky-Dweller behöver inga diamanter för att vara en "f**k off" klocka :) men har hittat en annan märke och klocka som jag blev sugen på så jag och en kompis skall ta en trip ner till köpenhamn för att kolla in det märket ;) men annars håller jag ögonen öppna för när du släpper din Sky-Dweller för ditt nästa köp :p blev mycket impad av din och tror tom jag struntar att den inte är gult guld!

Låter spännande!

Hojtar till när flippdjävulen slår till, vi vet alla att han väntar :)

Roligt att du fastnade för den!
 

MattNatt

Cartier
Min bezel sitter lite löst, eller snarare lite fjädrande upptill (alltså runt klockan 12) om man trycker på bezelen. Nedtill sitter den ”kloss an” caset.
Är det även så på era Sky-Dwellers?
7922F5E3-0E36-4648-977B-62965CD9F86C.jpeg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Min bezel sitter lite löst, eller snarare lite fjädrande upptill (alltså runt klockan 12) om man trycker på bezelen. Nedtill sitter den ”kloss an” caset.
Är det även så på era Sky-Dwellers?
Om jag tar tag i bezelen med tumme och pekfinger kl 6 och 12 så rör den sig pyttelite vilket jag gissar är ett måste för att den ska vara vridbar.
 
Topp