• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skydwellern...vad har ni for opinions om denna Rolex ?

Skydweller - tumme upp eller ned ?


  • Totala väljare
    294

Watchie

Patek
2-Faktor
IMG_0093.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den är bara alldeles för stor. Blir kul att testa i stål men misstänker att den känns väldigt chubby även då.

Gillar dock prissättningen på de i stål. Känns rätt prisvärd om man tänker på vad det är och jämför med andra stålmodeller.

I ädelmetall så blir det däremot bara för mycket för mig.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Den är bara alldeles för stor. Blir kul att testa i stål men misstänker att den känns väldigt chubby även då.

Gillar dock prissättningen på de i stål. Känns rätt prisvärd om man tänker på vad det är och jämför med andra stålmodeller.

I ädelmetall så blir det däremot bara för mycket för mig.

Precis så.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Verkar vara en 50/50 klocka avseende opinions, var själv tveksam , men ju mer jag läst på, provat, gillar stora klockor som är lite uppkäftiga, desto bättre blir den. Vidare komplikationerna är super kul att leka runt med. Hade en 36 mm President precis, men den kändes alldeles för liten efter ett tag. Men förstår fullt ut att den är Hate / Love klocka.Pris - tycker den ligger helt rätt, stålen däremot, ligger förhållandevis lågt och är såklart mkt prisvärda, men för mig spelar det 0 roll, ville ha en guld med lite bling.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Den är för stor åt alla håll. Hög som ett jävla hus. Vilket är synd, för tycker att designen är rätt okej på den. Tycker det var lite tråkigt (läs jätte) att den släppts i stål, eftersom den helt plötsligt får ett rimligt pris och folk som inte kan bära upp storleken nu kommer gå runt med den och se ut som miffon. Vilket såklart även händer med ädelmetallarna, men nu kommer den ju synas bra mycket oftare. Det är så jävla få personer som faktiskt kan ha den där på handleden utan att det ser ut som en förädlad hockeypuck.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Den är för stor åt alla håll. Hög som ett jävla hus. Vilket är synd, för tycker att designen är rätt okej på den. Tycker det var lite tråkigt (läs jätte) att den släppts i stål, eftersom den helt plötsligt får ett rimligt pris och folk som inte kan bära upp storleken nu kommer gå runt med den och se ut som miffon. Vilket såklart även händer med ädelmetallarna, men nu kommer den ju synas bra mycket oftare. Det är så jävla få personer som faktiskt kan ha den där på handleden utan att det ser ut som en förädlad hockeypuck.
Det är inte så att varannan person går och köper en Rolex för 120k bara för att en av deras modeller kommit i stål.
Så nej jag tror inte du behöver oroa dig över att se en stål-Skydweller på var och varannan person.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det är inte så att varannan person går och köper en Rolex för 120k bara för att en av deras modeller kommit i stål.
Så nej jag tror inte du behöver oroa dig över att se en stål-Skydweller på var och varannan person.
Läs en gång till! Jag skrev väl inte att varannan person skulle köpa den? Men att skydweller kommer bli vanligare (som jag skrev) kan vi nog alla vara överens om.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Läs en gång till! Jag skrev väl inte att varannan person skulle köpa den? Men att skydweller kommer bli vanligare (som jag skrev) kan vi nog alla vara överens om.
Kanske lite. Pyttelite.
Det finns fortfarande så många andra modeller att välja på om man är beredd att lägga dom pengarna. Så jag tror inte det.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Du gillar ju bara alla klockor som är stora. :D Du och @Torsten
Hehe, om det vore så enkelt.. :p
Mm, jag tycker onekligen mina 18,5 runt handleden gör att jag känner mig komfortabel i klockor över 40mm (och sen är jag ju fullfjädrad Paneristi dessutom :D). 42 mm för mig har kommit att bli (Panerai undantaget) lite av en optimal storlek. Gillar stål-Dwellern, 216570 är min favoritsportrolle osv.
Tycker Dwellern är läcker helt enkelt för att den dels är Rolex mest komplicerade klocka och med läcker komplikation, och dels för att jag hör till det lägret som tycker den estetiskt ser bra ut.
Lägg ihop utseendet och komplikationen med att jag (åtminstone själv ;)) tycker att jag bär upp storleken bra, så har vi vips en riktigt attraktiv Rolex (i stål, tycker som sagt att den utseendemässigt är vassare än güldisarna).
 
Senast ändrad:

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hehe, om det vore så enkelt.. :p
Mm, jag tycker onekligen mina 18,5 runt handleden gör att jag känner mig komfortabel i klockor över 40mm (och sen är jag ju fullfjädrad Paneristi dessutom :D). 42 mm för mig har kommit att bli (Panerai undantaget) lite av en optimal storlek. Gillar stål-Dwellern, 216570 är min favorisportrolle osv.
Tycker Dwellern är läcker helt enkelt för att den dels är Rolex mest komplicerade klocka och med läcker komplikation, och dels för att jag hör till det lägret som tycker den estetiskt ser bra ut.
Lägg ihop utseendet och komplikationen med att jag (åtminstone själv ;)) tycker att jag bär upp storleken bra, så har vi vips en riktigt attraktiv Rolex (i stål, tycker som sagt att den utseendemässigt är vassare än güldisarna).
Välmotiverat, helt klart!
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Håller med, som sagt komplikationerna är simpla och roliga, har haft några 44mm förut och den har ungefär samma feeling, gillar man ej stora klockor , så ska man låta bli. Dyr ? I jämförelse till vad, AP, PP , svar nej tycker jag i varje fall ...Men det är ju upp till var och en vad man handlar ......
 

Watchie

Patek
2-Faktor
What more can you ask for: Rolex, Complications, Bling, Quality, Large, Awesome Look and details - Sums up to a must buy.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Det är väl tur att det finns utbud till alla smaker, och plånböcker, annars vore det trist. För min del - betydligt intressantare med klocka som väcker lite liv än en Sub eller Speedy, men hatten av för min del om man gillar dessa oxå.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Precis som tidigare talare, jag gillar stålmodellen men har inte haft tillfälle att prova irl ännu, men den står som nästa Rolex att äga. I stål med blåa tavlan. Men jag har 216570 och trivs med storleken. Dock är jag inte säker på höjden.
Den som lever får se
 
Topp