• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Slänga, laga eller sälja...?

fredtiger

Basic
Har en Tag Heuer (1000 Pro?) i dåligt skick. Tavlan sitter snett och den tickar ibland, men för det mesta inte alls. I övrigt smutsig o sliten, men utan stora märken och länken är hel i hyfsat skick. Tycker att modellen är snygg, dock i minsta laget varför jag inte tror att jag skulle använda den särskilt mycket även om den funkade. Möjligen som fulbeater. Så, vad gör jag med klockan? Slänger, lagar (för att sälja) eller säljer (direkt)?

hui3AGq.jpg

Kom på att jag har en till. Denna fungerar dock, förutom att jag inte vet hur GMT visaren ställs in. Skulle gissa på kronan placerad kl.10, denna verkar dock sitta fast och är skadad med märken efter polygriptång (gissningsvis min händige far som tappat tålamodet). Denna kan jag tänka mig att använda som kostymklocka, men då i felfritt skick. Frågan på denna blir, finns det något värde i den?

Amol54q.jpg

Den var cool. Borde finnas ngt värde i den tycker jag. Fast å andra sidan kan vintagerenoveringar bli dyyyyra.

http://www.chrono24.com/au/heuer/airline-gmt--id2010050.htm?id=2010050&picnum=0&tab=pics
Nu är väl säljarna på Chrono24 lite optimistiska.
34-35 mm lär väl kanske inte rosa marknaden dock. Är dykar -Tagen oxå quartz eller är det en automatare?
Coola i vilket fall som helst. Om du inte vill ha dom, så kan det noga vara en poäng att kränga av dom som dom är. Eller skicka över dom till McGyver så kan han trolla lite kanske?:)

Den var riktigt grym på orginallänk, den är såklart borta!:hungover: Kommer nog att behålla den och se om urteknik i Skövde kan fixa kronan som fastnat/kvaddats.

Dykaren är också Quartz och uppskattningsvis 35 mm, vilket gör att den går bort för mig. Har en intressent som verkar kunna ta väl hand om den.

Jag är sjukt intresserad av TAGen om Du inte blir av med den! Tar väl hand om den, jag lovar! :)

min bror använder en sån där varje dag! automat från 80talet. galet snygg tycker jag, lätt värt en reparation!

Nu är dykaren "såld", eller bortdealad. Köparen (som själv får ge sig till känna om han vill) fick den mot 200kr till barncancerfonden samt ett canvasband till mig. I motprestation skickar jag klockan samt sätter in 100kr till BCF.

Bara vinnare alltså, 300kr till KS insamlingen, nytt canvas till mig och ett renoveringsobjekt till en entusiast som dessutom lovat bilder till forumet vad det lider. Känns lyckat! :)

Tillbaka
Topp