• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Slå detta Mögel om ni kan

C

Crowolf

Guest
Fick ett paket från Paraguay idag.....hehehehe

/Poppe


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356707787.084709.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356707787.084709.jpg
    95 KB · Visningar: 998

calzone

Vacheron
Verkligen alla klockor har ju en historia :), Testa gå in med den hos en lite finare butik "urmakare" och be att få den servad ^^ :lol:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äh, fy fan. Går den? Får ju NiklasArvid's Omega att se ut att vara i mint condition... :lol:
 
C

Crowolf

Guest
Den e grym och ska bäras på ett ruttet skit-nato vid väldigt speciella tillfällen.... Eller lämnas på service.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Mäktigt, tänk vad den varit med om! :) Det kan finnas nya arter av mögelsporer i den boetten, jag får lite Arkiv X-vibbar av den...
Skönt mögel, blir spännande att se det rostskadade verket nä du poppat upp den!
 
C

Crowolf

Guest
Ariste skrev:
Mäktigt, tänk vad den varit med om! :) Det kan finnas nya arter av mögelsporer i den boetten, jag får lite Arkiv X-vibbar av den...
Skönt mögel, blir spännande att se det rostskadade verket nä du poppat upp den!

Bilder kommer!
 
C

Crowolf

Guest
Ska göra ett försök att öppna den lilla sötnosen i dagarna och ta lite bilder med frugans kamera (=bättre än iFåån).


Sent from my iFåån using Tapatalk
 
C

Crowolf

Guest
Nu så!






Hmm, kanske svårt att se på min telefon-bild men jag tror det finns lite ost därinne.
Upptäckte en annan sak:



Min ganska fina till vänster och skrutten till höger. Vet någon om de tillverkades med olika lock eller är det bytt på den vänstra?

/Pope


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357474163.815822.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357474163.815822.jpg
    102.7 KB · Visningar: 245
  • ImageUploadedByTapatalk1357474185.837301.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357474185.837301.jpg
    110.5 KB · Visningar: 244
  • ImageUploadedByTapatalk1357474217.850006.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357474217.850006.jpg
    107.2 KB · Visningar: 243
  • ImageUploadedByTapatalk1357474315.113842.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357474315.113842.jpg
    143.9 KB · Visningar: 241

Ariste

Audemars
2-Faktor
Crowolf skrev:
Nu så!

Hmm, kanske svårt att se på min telefon-bild men jag tror det finns lite ost därinne.
Upptäckte en annan sak:

Min ganska fina till vänster och skrutten till höger. Vet någon om de tillverkades med olika lock eller är det bytt på den vänstra?

/Pope
Wow, jag tror mig skymta en lilliputt under rotorn. :) Törs du sova med den där i samma rum?

De kan ha tillverkats med olika lock, det kan även ha blivit utbytt vid en service eller polerats för hårt.
 
C

Crowolf

Guest
Aha! La precis upp det i egen tråd. Locket på möglet är ju det enda som funkar på den så jag flyttar väl över det efter lite cleaning.

Alt Gott

/Pope
 

Kson

Patek
2-Faktor
Crowolf skrev:
Nu så!






Hmm, kanske svårt att se på min telefon-bild men jag tror det finns lite ost därinne.
Upptäckte en annan sak:



Min ganska fina till vänster och skrutten till höger. Vet någon om de tillverkades med olika lock eller är det bytt på den vänstra?

/Pope


Sent from my iPhone using Tapatalk

Där har du ett ur som har haft ett hårt liv haha!
 
Topp