• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Slagen och bakad kineskopia

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Var uttråkad och kände för att göra något syndigt för ett par veckor sedan så jag beställde en kineskopia från ebay. Den är inget jag är stolt över men inte heller något jag skäms för. Sedan vet jag inte vad jag skall ha den till, men det är en helt annan sak. Då den även är rätt långt ifrån det Rolex tillverkar idag ser jag inte att den skulle vara illegal. Nog om det.

Den anlände blank och fin men också helt fel. Som med (nästan) alla nya dinkor saknas det något. I detta fall var det klorin, ugnsbakning och exteriör misshandel med diverse tillhyggen.

För er som inte är insatta i dyra mögelrollar är detta en kopia av 50-talssuben Big Crown som typ är den dyraste submodellen som finns. Mäter 38 mm som även det känns lite stort på min handled. Bilder:

Före:

$(KGrHqF,!lkFC8!8fFbmBQzBtW7mrw~~60_3.JPG



Efter:





Vattentät är den med...
 

Bilagor

  • DSC01666.JPG
    DSC01666.JPG
    377.2 KB · Visningar: 633
  • DSC01656.JPG
    DSC01656.JPG
    347.2 KB · Visningar: 625
  • DSC01658.JPG
    DSC01658.JPG
    266.8 KB · Visningar: 620
  • DSC01668.JPG
    DSC01668.JPG
    410.7 KB · Visningar: 633

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Blev ju rätt cool ändå - vi får se hur länge den håller...

Bytte du urtavla? Såg att datumet försvann på "efter-bilden"
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
JS_80 skrev:
Blev ju rätt cool ändå - vi får se hur länge den håller...

Bytte du urtavla? Såg att datumet försvann på "efter-bilden"

Hehe, är man bra på att modda så är man... Men det är givetvis inte mitt ur på första bilden. Även vridringen är av annan typ. Kände inte att det var värt att föreviga den innan misshandeln.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Hur är det? Fungerade rotorn bara mellan 18-30 juni 2012, sedan gällde manuellt uppdrag?
 
Topp