• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Slarvmålad vridring?

Okej har ingen bättre kamera att tillgå men man ser ju att det är lite blått osv från metallen? Jag ser det rätt tydligt
 
Jag tror jag ser vad du menar. Hade gått tillbaka med klockan och bett att få det åtgärdat. Antingen genom ny vridring, eller helt enkelt en ny klocka.
Är den bara tre dagar gammal och du redan har upptäckt det så kommer du störa dig på det för all framtid :)
 
Jag tror jag ser vad du menar. Hade gått tillbaka med klockan och bett att få det åtgärdat. Antingen genom ny vridring, eller helt enkelt en ny klocka.
Är den bara tre dagar gammal och du redan har upptäckt det så kommer du störa dig på det för all framtid :)

Sant, den är köpt via klockia.se och måste då skickas dit. Har mejlat dem och hoppas få det åtgärdat på garanti eller en ny klocka.
 

Platinum

Cartier
Jaha, tänkte ifall man ska trycka på att man vill ha en ny.
Inte säker men tror det är upp till säljaren att bestäma i och med att en helt ny vara innebär väsentligt mycket mer pengar. Kolla upp reklamation på hallåkonsument (sitter själv på mobilen på 3G).

I vilket fall som helst så kommer det gå bra att bara besöka säljaren och ta det vidare därifrån, om problemet är som du har beskrivit så är det inte vara några problem med att få det fixat på ett sätt eller ett annat.
 
Uppdaterar tråden då jag fått veta något. Får väl se om jag får det åtgärdat överhuvudtaget... Ska se om jag kan få byta till kronograf modellen av DS Action Titan
 

Husse

Patek
Enligt KKL ska köparen få felet åtgärdat inom en rimlig tidsgräns. Är det en reklamation måste köparen påvisa felet på varan, vilket i detta fall verkar vara väldigt enkelt! Felet är öppenbart och synligt med blottat öga!
I de butiker jag har jobbat har vi haft som standard att byta till ny vara om priset understiger 1000kr. Ska tillägga att jag inte vet om det är lag på det! Min känsla i det här fallet är att de byter vridringen i första hand, byte till en annan modell bör vara fullt möjlig!
 
Enligt KKL ska köparen få felet åtgärdat inom en rimlig tidsgräns. Är det en reklamation måste köparen påvisa felet på varan, vilket i detta fall verkar vara väldigt enkelt! Felet är öppenbart och synligt med blottat öga!
I de butiker jag har jobbat har vi haft som standard att byta till ny vara om priset understiger 1000kr. Ska tillägga att jag inte vet om det är lag på det! Min känsla i det här fallet är att de byter vridringen i första hand, byte till en annan modell bör vara fullt möjlig!
Så du tror att man kan kanske få byta till en annan modell t.ex den med Kronograf och lägga till summan som saknas? 2-3 veckor reparationstid för en helt ny produkt känns inte kul alls...
 

Husse

Patek
Så du tror att man kan kanske få byta till en annan modell t.ex den med Kronograf och lägga till summan som saknas? 2-3 veckor reparationstid för en helt ny produkt känns inte kul alls...
ALLA normala butiker, både nät- och fysisiska vill ha nöjda kunder som återkommer och vill handla igen, samt rekommendera butiken till vänner och bekanta! Ett av de enklaste sätten att uppnå detta är att hantera en reklamation eller ett garantiätende på ett smidigt och snyggt sätt!
Det som gäller för dig som kund är att sakligt och utan att bli arg förlara problemet. Lycka till! // Johan
PS PM:a mig om det blir problem. DS
 
ALLA normala butiker, både nät- och fysisiska vill ha nöjda kunder som återkommer och vill handla igen, samt rekommendera butiken till vänner och bekanta! Ett av de enklaste sätten att uppnå detta är att hantera en reklamation eller ett garantiätende på ett smidigt och snyggt sätt!
Det som gäller för dig som kund är att sakligt och utan att bli arg förlara problemet. Lycka till! // Johan
PS PM:a mig om det blir problem. DS
Tack för informationen! Ska åka bort snart så hoppas ju på en ny klocka skulle vara trist att åka utan den..
 
Topp