Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Efter utförsäljningen lär de uppfyllt 2018 års kvot dock...Kan vara så att dem inte uppfyller en kvot på antal sålda klockor per år.
Därför kan AD ge bra rabatter på vissa märken för att fylla kvoten.Efter utförsäljningen lär de uppfyllt 2018 års kvot dock...
Men för att vara seriös (man ska ju vara seriös) så tror jag du kan ha rätt. Hublot känns rätt svalt överlag så kan mycket väl vara flera handlare som kämpar för att sälja tillräckligt många.
Japp. Men hjälper inte när ingen vill köpa märket. Om det nu är så. Hublot kanske är en storsäljare hos en grupp jag har noll koll på.Därför kan AD ge bra rabatter på vissa märken för att fylla kvoten.
Hur vet ni ens att det finns en kvot att fylla? De kanske hel enkelt inte tycker Hublot är värda butiksytan.Efter utförsäljningen lär de uppfyllt 2018 års kvot dock...
Men för att vara seriös (man ska ju vara seriös) så tror jag du kan ha rätt. Hublot känns rätt svalt överlag så kan mycket väl vara flera handlare som kämpar för att sälja tillräckligt många.
Absolut, men frågan blir då naturligtvis hur mycket rabatt man kan ge utan att det käkar upp vinstmarginalen och lönsamheten för att sälja märket.Därför kan AD ge bra rabatter på vissa märken för att fylla kvoten.
Vi vet inte. Läs igen. Vi spekulerar.Hur vet ni ens att det finns en kvot att fylla? De kanske hel enkelt inte tycker Hublot är värda butiksytan.
Jag finner det bara lite märkligt att dessa diskussioner alltid handlar om butikernas tillkortakommanden, Hublot är nog ett rätt svårt märke att sälja.Vi vet inte. Läs igen. Vi spekulerar.
I Sverige är det säkert så, world wide är det nog en annan femma, finns ett 70-tal Hublot boutiquer i världen så rätt bra säljer de nogJag finner det bara lite märkligt att dessa diskussioner alltid handlar om butikernas tillkortakommanden, Hublot är nog ett rätt svårt märke att sälja.
I Sverige är det säkert så, world wide är det nog en annan femma, finns ett 70-tal Hublot boutiquer i världen så rätt bra säljer de nog
1: För att Rolex och PP inte byter ut sitt sortiment vilket gör att modeller blir oattraktiva.Kanske går lite off topic nu, men är det mer än jag som inte ens skulle kunna drömma om att en AD skulle skriva så om två andra klockmärken (Rolex och PP) ?
Kan man ens tänka meningen "Rolex clearence 25-40% off" eller "Patek Philippe clearence 25-40% off"
Nä...Det kan man inte !
Det går bara på ALLA andra märken.
Undrar varför ?
1: För att Rolex och PP inte byter ut sitt sortiment vilket gör att modeller blir oattraktiva.
2: För att de håller nere volymerna och inte flödar marknaden med för stora volymer.
3: För att de inte tillåter det.