• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

slutat 'titta' på klockan?

differo

Cartier
Vad jag menar med konstiga titeln är följande: du kastar ett öga på klockan, tittar en stund, lyfter blicken och har inte den blekaste vad klockan egentligen är?:)
Dessutom har jag hört från flera håll av kompisar att de aldrig ens tittar på klockan, utan bär den eftersom 'annars känner jag mig naken utan...'. Själv känner jag mig igen lite i bägge fallen.
 
Själv stirrar jag rätt ofta på klockan och dessutom kollar jag tiden, alltså inte vad klockan är, utan gångavvikelsen mot watchville.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kollar ofta tiden på den så klart. Men har kommit på mig själv flera gånger då jag precis kollat tiden, för att direkt efter inte ha en susning om vad den är.
Och visst känner man sig förvirrad utan klocka, kan ligga på soffan utan och få lätta abstinens ;)
 
Extra noga kollar jag månfasen och jämför klockan med watchville och andra månkalendrar när jag har den klockan på mig. Sjukt- javisst.
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hm...själv så är jag en tidsnörd, att inte veta vad klockan är gör mig knäsvag, kontroll på tiden är A-O i min värld, vad skulle man annars ha klockan till Hahaha, lika dant gäller väckarklockan, varje gång jag vaknar till under natten så måste jag alltid kolla vad tiden är, annars går det absolut inte att somna om, nu sover jag dåligt iof, men i alla fall!

Är kanske därför jag även sett till att ha klockor i varje rum, både i bostadshuset, liksom i garagen, tvättstugan, målarboden, så jag kan ha koll på tiden/klockan...
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hm...själv så är jag en tidsnörd, att inte veta vad klockan är gör mig knäsvag, kontroll på tiden är A-O i min värld, vad skulle man annars ha klockan till Hahaha, lika dant gäller väckarklockan, varje gång jag vaknar till under natten så måste jag alltid kolla vad tiden är, annars går det absolut inte att somna om, nu sover jag dåligt iof, men i alla fall!

Är kanske därför jag sett till att ha klockor i varje rum, både i bostadshuset, liksom i garagen, tvättstugan, målarboden...
Och en på varsin handled!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Och en på varsin handled!

Haha...har faktiskt det i skrivande stund, ibland så är det svårt att välja!

IMG_2480.JPG

IMG_2475.JPG
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Lite OT men känns det lika naturligt att ha klocka på båda handleder?

För mig gör det, det, körde klockan på högerarmen under 10-15 år säkert när jag var yngre, blev ett ofrivilligt byte då jag bröt båtbenet, och blev tvunget att byta till vänstern, sen blev den kvar där bara...
 

Krillan

Omega
Första gången man kollar så kontrollerar man vilken klocka man valde imorses, när man lyft blicken och insett att man inte kollade så kollar man ytterligare en gång för tiden ;)
 
Lite OT men känns det lika naturligt att ha klocka på båda handleder?
Jag har oftast klockan på höger arm (är vänsterhänt) men har inga problem med att köra på vänster vid behov. Det tar ett par dagar att vänja om sig är min erfarenhet. Vid vandringar eller liknande kör jag "dubbelpipigt", vanlig klocka på höger och träningsklocka på vänster.
 

Reverso

Panerai
Vad jag menar med konstiga titeln är följande: du kastar ett öga på klockan, tittar en stund, lyfter blicken och har inte den blekaste vad klockan egentligen är?:)
Dessutom har jag hört från flera håll av kompisar att de aldrig ens tittar på klockan, utan bär den eftersom 'annars känner jag mig naken utan...'. Själv känner jag mig igen lite i bägge fallen.


Detta händer varje dag.
 

Mollen

Omega
Kollar på den flera gånger i timmen, men oftare för en "må måbra-boost" än att att faktiskt lägga märken till vad tiden är.
 
Topp