• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Små time only (Breguet/PP/VC)

wiklood

Basic
Hej,

Är det någon som har erfarenhet av (riktigt) små time only-klockor? Finns en del roligt guld i storleksordningen 30-33 mm från Breguet, PP och VC. Är det någon som sitter inne på någon variant eller som har erfarenhet av hur det faktiskt fungerar att använda?

Se t.ex. den här bregueten - fint exempel på Breguets formspråk, men hur flyger 31 mm på handleden egentligen?

image

Har själv en Blancpain rektangulär på 27/27 mm som jag ibland använder och som faktiskt inte känns liten på min 19,5 cm handled ( rektangulära upplevs som lite större än samma storlek som rund så kanske 32-33 mm känns liknande) En Dresswatch skall ju vara lite diskret men själv drar jag nog gränsen vid 33 mm till 37 mm på en rund dresswatch
Däremot vill jag inte ha en dykare eller kronograf under 37 mm ( och helst inte heller över 42)

Jag vet av en Vacheron 33 mm med guldlänk till salu , har inte sett den själv men om du bor nära Västerås kan du höra av dig till mig via PM så kan du få uppgifter till säljaren och lite info om hur han beskrivit klockan mm

Tillbaka
Topp