• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Småländsk GTG!

V

Viggen

Guest
Jo, även vi här i urskogen blir tvingade till sociala träffar. Dock krävs det ett par månaders övertalning, och sedan ett par veckors planering innan vi vågar sticka våra huvuden utanför stugdörren. :D ;)

Idag träffades två av KS medlemmar hemma hos mig för fika, klocksnack, diverse skitprat och hjältehistorier. Medverkande var givetvis jag själv och den mystiske Bluesman. Ni vet han som kör så och så många meter på så och så många liter bensin. :mrgreen:

Kul som fan var det att träffa honom, en riktigt trevlig prick som vet vad han talar om. Extra roligt för mig som är nybörjare och får en del klockrelaterade frågor besvarade på ett bra och pedagogiskt sätt.

Det blev lite bilder från träffen som jag här kommer att dela med mig av. Släng på er solbrillorna nu för dessa klockor är bländande. Nåja inte mina kanske, men väl de som Bluesman hade med sig. :)

Alla klockorna uppe på bordet.

Nu till bilder på bara Bluesman´s samling. Många fina ur! Måste erkänna att jag var både vilsen (brist på kunskap) och exalterad (visste att det inte är småskit han hade med sig).

En mycket fin Seiko som jag först trodde hade en svart urtavla. Med hjälp av solen bevisade Bluesman att den faktist skimmrar i gröna färger. :)

Höjdpunkten för mig, bortsett från att träffa Bluesman aka Michael. Det var denna utsökta Speedmaster Pro. Här sitter den stadigt på hans handled, men jag fick klämma och prova klockan. En sån skall jag ha en vacker dag! :D

Jo, jag handlade en klocka av honom dessutom, men den tar jag i en annan tråd på Fredag. :)

Mvh från den Småländska klocktoken. Tack för en trevlig mini-gtg! :)

Bilagor

• DSC_0001.JPG
    DSC_0001.JPG
    223.4 KB · Visningar: 292
  • DSC_0002.JPG
    DSC_0002.JPG
    218.1 KB · Visningar: 295
  • DSC_0003.JPG
    DSC_0003.JPG
    207.7 KB · Visningar: 298
  • DSC_0004.JPG
    DSC_0004.JPG
    189.2 KB · Visningar: 300
  • DSC_0006.JPG
    DSC_0006.JPG
    296 KB · Visningar: 285
  • DSC_0008.JPG
    DSC_0008.JPG
    100.8 KB · Visningar: 291
  • DSC_0005.JPG
    DSC_0005.JPG
    139.4 KB · Visningar: 286
Re: Sv: Småländsk GTG!

Härligt att se att den berömda KS-andan lever och frodas även där man dricker kok-kaffe och äter finska pinnar! :mrgreen:

Nä, ser bra ut! :)

Härligt! Bra jobbat :D
Bara en fråga.. Varför fick inte JAG någon inbjudan?? ;)

RicVin skrev:

Sorry, but if u walk and talk like a nollåtta, then u must be a nollåtta. ;) Skojar bara! Jag köpte en klocka av honom och han hade vägarna förbi, så det fick bli en hastig mini-gtg. Dock hoppas jag att det blir en större småländs GTG framöver där vi alla kan samlas och ha kul. :)

Camo00 skrev:
Härligt att se att den berömda KS-andan lever och frodas även där man dricker kok-kaffe och äter finska pinnar! :mrgreen:

He he! Det enda som fattades var kepsar och T-shirts tryckta med KS- loggan eller I heart Klocksnack. :D

Viggen skrev:
RicVin skrev:

Sorry, but if u walk and talk like a nollåtta, then u must be a nollåtta. ;) Skojar bara! Jag köpte en klocka av honom och han hade vägarna förbi, så det fick bli en hastig mini-gtg. Dock hoppas jag att det blir en större småländs GTG framöver där vi alla kan samlas och ha kul. :)

Men snälla nån!? Det vet väl alla att KS medlemsskapet överbrygger alla riktnummer,landskaps eller länsskiljaktigheter! För övrigt räknar jag fortfarande som boende inom 0755 området ;)

RicVin skrev:
Men snälla nån!? Det vet väl alla att KS medlemsskapet överbrygger alla riktnummer,landskaps eller länsskiljaktigheter! För övrigt räknar jag fortfarande som boende inom 0755 området ;)

Du har så rätt, Rickard. Och visst hade det vart ännu roligare om vi hade vart fler. :)

Vi i 038-området är lite skygga av oss. Du vet alla myter om troll och tomtar som folk påstår sig ha sett? Det är egentligen en försiktig smålänning som har vågat sig ut i skogen för att plocka bär eller svamp som de har lyckats beskåda. :lol:

Trevligt att träffa Viggen! Sant klockintresse. Men kunskapen om Svenska stridsflygplan var lite extra.
Nu arbetar vi på att detta inte var första och sista gången med Småländsk gtg.
Vi talade faktiskt om en gtg i Jönköping framöver. Vet i alla fall några klockälskare till i närområdet.
Härmed lägger jag Viggen till samlingen av de goda i klocksvängen!

Camo00 skrev:

Bra jobbat gubbs! En hel del roliga dinkor där, en GTG till så är ni jämt upp med GBG....

masterkiller skrev:
Camo00 skrev:

Bra jobbat gubbs! En hel del roliga dinkor där, en GTG till så är ni jämt upp med GBG....

Räknat rent procentuell närvaro, om man jämför Gbg och Vetlandas folkmängd, så tror jag vi vinner lätt! ;)

masterkiller skrev:
Camo00 skrev:

Man tackar! (passar på att stjäla lite rampljus från Bluesman). :D ;)

Göteborgarna kommer nog med stormsteg framåt sommaren, troligtvis med en gtg varje helg. :D

Tillbaka
Topp