• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Småland! Halvt OT.

Egentligen kan Småland aldrig vara OT men här får man väl anpassa sig.
Dagen började med lärkplantering och glömd kamera.
Därefter upphämtning av lagad bil som visade sig vara mera trasig och måste lagas om.
Sedan till det fina!
Har ätit 2 st. (egenskjutna) grillade vildsvinskotletter med blomkål, tomat och en chilisås på grädde, passerad kronärtskocka samt medelstark chili.
Till detta en helt Småländsk mellanöl.
"Du kan ta Smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur Smålänningen"

Därefter fram med boken om "Hästmannen".
Syrran bodde granne med honom för 7-8 år sedan. En ynnest att få träffa en sådan man.
Jag tror jag hittat klockan för honom.



Den passar för alla tillfällen och lädervekar.
Något dressat skulle kännas fel.
Efter detta sitter jag med katten Seiko i knät och tittar på mina gamla klockor.
En halva whisky är nyknäckt.
Livet é gött!
 

Camo00

Patek
Sorry, men kan inte med att förnedra Dig... Som uppvuxen i den förbannade barrskogen i Ingemansland mellan Skåne och Östergötland vet jag ju att det är orättvist och redan avgjort...

Småland mot Skåne är som Babben Larsson mot Usain Bolt...
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Kontrar med Dalarna...

Farsan är i full färd med gäststugan
20130608_184332_zpse3d04f35.jpg


Morsan fixar med hallonbuskarna
20130608_184337_zpsdd3fe6ad.jpg


Och jag sitter och grillar. Kände för gammal hederlig klotgrill i kväll.
20130608_184414_zps45b9d8de.jpg


Finns dock ingen bira. :(
 

Smulan

Rolex
Egentligen kan Småland aldrig vara OT men här får man väl anpassa sig.
Dagen började med lärkplantering och glömd kamera.
Därefter upphämtning av lagad bil som visade sig vara mera trasig och måste lagas om.
Sedan till det fina!
Har ätit 2 st. (egenskjutna) grillade vildsvinskotletter med blomkål, tomat och en chilisås på grädde, passerad kronärtskocka samt medelstark chili.
Till detta en helt Småländsk mellanöl.
"Du kan ta Smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur Smålänningen"


Fin skildring av ett levande Småland :)
Mina förfäder kom från en gård utanför Mariannelund i Lönneberga socken. Lite som så här.

smaringland.jpg
 
Jag bor i Mariannelund.
Min avatar visar en Indian mc.
Skapad av Oscar Hedström som föddes i ett litet torp mellan Mariannelund och Lönneberga.
Han startade Indian motocycles 1901 och det levde till 1953. (Det hette Indian Motocycles, utan "r" i moto(r)cycles då det fans risk för varumärkeskonflikter.
Emil och Oscar är 2 lokala hjältar!:)
 
Jag bor i Mariannelund.
Min avatar visar en Indian mc.
Skapad av Oscar Hedström som föddes i ett litet torp mellan Mariannelund och Lönneberga.
Han startade Indian motocycles 1901 och det levde till 1953. (Det hette Indian Motocycles, utan "r" i moto(r)cycles då det fans risk för varumärkeskonflikter.
Emil och Oscar är 2 lokala hjältar!:)

Haha, Mariannelund alltså. Är från Silverdalen(förort till Hultsfred ;)), knappa milen därifrån! Brukade åka dit och köpa godis/karameller. Bra grejer!
Är nog inget kvar av min hemort snart dock :(
 
Topp