• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smak av Marinemaster

Wi

NLA
2-Faktor
tror inte Asplund påpekade ditt stavfel, tror mer att han var dryg för att du jämförde de två klockorna..
Btw, kan man klämma på marinemaster någonstans i Sthlm? Globen?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Wii skrev:
tror inte Asplund påpekade ditt stavfel, tror mer att han var dryg för att du jämförde de två klockorna..
Btw, kan man klämma på marinemaster någonstans i Sthlm? Globen?

Som sagt det är nog mycket en smaksak, för min egen del tilltalar designen på MM300 mera, och i ren byggnads kvalitet är båda mycket jämförbara med sina egna styrkor och svagheter på olika områden. En stor fördel för MM300 är att den är inhousetillverkad och att den har i botten ett Grand Seiko inhouse verk i sig.

Den finns på klockmaster i globen city...
 

Wi

NLA
2-Faktor
80talisten skrev:
Wii skrev:
tror inte Asplund påpekade ditt stavfel, tror mer att han var dryg för att du jämförde de två klockorna..
Btw, kan man klämma på marinemaster någonstans i Sthlm? Globen?

Som sagt det är nog mycket en smaksak, för min egen del tilltalar designen på MM300 mera, och i ren byggnads kvalitet är båda mycket jämförbara med sina egna styrkor och svagheter på olika områden. Den finns på klockmaster i globen city...

Jag har kört Seikos billigare klockor länge och är fortfarande förundrad över hur mycket kvalité man får för pengarna. Jag misstror därför inte dig som talar så gott om MM och GS. Jag gillar designen på MM300, men är mer för PO2500 och kommer förmodligen välja en sådan. Vill däremot få en egen uppfattning så ska nog svänga förbi klockmaster.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Wii skrev:
80talisten skrev:
Wii skrev:
tror inte Asplund påpekade ditt stavfel, tror mer att han var dryg för att du jämförde de två klockorna..
Btw, kan man klämma på marinemaster någonstans i Sthlm? Globen?

Som sagt det är nog mycket en smaksak, för min egen del tilltalar designen på MM300 mera, och i ren byggnads kvalitet är båda mycket jämförbara med sina egna styrkor och svagheter på olika områden. Den finns på klockmaster i globen city...

Jag har kört Seikos billigare klockor länge och är fortfarande förundrad över hur mycket kvalité man får för pengarna. Jag misstror därför inte dig som talar så gott om MM och GS. Jag gillar designen på MM300, men är mer för PO2500 och kommer förmodligen välja en sådan. Vill däremot få en egen uppfattning så ska nog svänga förbi klockmaster.
En stor fördel för PO 2500 är service eftersom MM300 i dagsläget måste skickas till Japan för service, men det går smidigt att låta klockmaster i Globen skicka i väg den. Isåfall önskar jag dig lycka till med ditt framtida PO köp! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
80talisten skrev:
En stor fördel för PO 2500 är service eftersom MM300 i dagsläget måste skickas till Japan för service, men det går smidigt att låta klockmaster i Globen skicka i väg den. Isåfall önskar jag dig lycka till med ditt framtida PO köp! :)

Fel! Den kan servas både av Seiko UK, Seiko Germany och med största sannolikhet även av Seiko France.

Wii skrev:
Oj! Har du någon info. hur lång tid en sådan operation tar?
Tack =)

Jag läste i en tråd om en kille som servade sin via Seiko UK. Det tog 3 veckor och kostade runt 3000kr inkl frakt.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
yonsson skrev:
80talisten skrev:
En stor fördel för PO 2500 är service eftersom MM300 i dagsläget måste skickas till Japan för service, men det går smidigt att låta klockmaster i Globen skicka i väg den. Isåfall önskar jag dig lycka till med ditt framtida PO köp! :)

Fel! Den kan servas både av Seiko UK, Seiko Germany och med största sannolikhet även av Seiko France.

Wii skrev:
Oj! Har du någon info. hur lång tid en sådan operation tar?
Tack =)

Jag läste i en tråd om en kille som servade sin via Seiko UK. Det tog 3 veckor och kostade runt 3000kr inkl frakt.

Fast jag skulle nog ändå låta Japanerna sköta den biten, känns säkrare på nått vis.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
80talisten skrev:
Fast jag skulle nog ändå låta Japanerna sköta den biten, känns säkrare på nått vis.

Men du skrev att den måste skickas till Japan och det måste den inte. Att du sen har en fetisch för japaner är en helt annan sak. ;)

Det är ju samma kille som utbildar gubbarna i Japan som utbildar de i Europa och kraven på kvalitet är således samma, oavsett vart den servas.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
yonsson skrev:
80talisten skrev:
Fast jag skulle nog ändå låta Japanerna sköta den biten, känns säkrare på nått vis.

Men du skrev att den måste skickas till Japan och det måste den inte. Att du sen har en fetisch för japaner är en helt annan sak. ;)

Det är ju samma kille som utbildar gubbarna i Japan som utbildar de i Europa och kraven på kvalitet är således samma, oavsett vart den servas.
Jo jag kanske uttryckte mig tokigt, iof är det ju bättre ur den aspekten att det blir inom EU. Jag ska ha Tyskland och Frankrike uppe som alternativ när det är dags för service ;)
 
Topp