• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SMAKRÅD: 116000

jhm

Panerai
Rekommenderar modellen. Var senast igår och suktade på en!

Tycker nya tavlan med stick index är mer harmonisk och får klockan att kännas större på handleden.

Y1NBZqt.jpg


Skitsnyggt WS! :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Om easylink är den där snabbändringen som man gör i claspen, så har OP från 2014 den. Eller menar du något annat?
Är det inte så att 116200 har en lite bättre snabbändring än 116000, sedan har subC den mest flexibla/bästa. Eller är jag ute och cyklar?
 

jhm

Panerai
Jag har ganska bestämd smak, när det gäller det mesta, från inredning, till kläder, till klockor. Jag tittade igår på det som idag är min absoluta favoritklocka i samlingen, och I'll be damned om den inte också har en steeltavla, med bursteffekt. Dock har den lite guld och sådant på också, vilket jag inte är fullt lika förtjust i. I väldigt små mått är det dock snyggt, och älskar de Rolexmodeller som har den pålagda kronan i guld. :)
 

POO

Panerai
Kör! En av de trevligaste moderna rollarna som går att köpa nu, speciellt om det ska va stål.
 
  • Like
Reactions: jhm

rotvold

Friends of KS
Ja det var bara dom tre jag hittade också! Vågar man köpa från en handlare som inte kan skriva ut rätt färg är nästa fråga då :) för priset var ju bra!
 
  • Like
Reactions: jhm

jhm

Panerai
Ja det var bara dom tre jag hittade också! Vågar man köpa från en handlare som inte kan skriva ut rätt färg är nästa fråga då :) för priset var ju bra!


Om man vågar köpa från en gråhandlare?! Finns många trådar om det. Har även själv funderat på det, men har inget bra svar. Säljaren i din länk nämner inte att den skickas, men skriver att han föredrar i förväg avtalade möten, då uren ligger i bankfack. Priset är nästan 10K under svenskt listpris, du får helt enkelt väga eventuella för- och nackdelar mot varandra. :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ett alternativ är ju att titta på en 1603 vintage DJ! Då har du pengar till en ny Tudor sub!:)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Köp den färg på tavla som du just nu tycker är coolast/snyggast. Skulle du tröttna får du väl lägga, i förhållande till inköpet av själva klockan, en mindre summa på att byta tavla till en annan. Bra val av modell tycker jag med!
 
P

Philippe Stern

Guest
Köp den färg på tavla som du just nu tycker är coolast/snyggast. Skulle du tröttna får du väl lägga, i förhållande till inköpet av själva klockan, en mindre summa på att byta tavla till en annan. Bra val av modell tycker jag med!

.
 
  • Like
Reactions: jhm

jhm

Panerai
OK, men det är samma referens på klockan eller?


Om du med referens avser den individuella kod som brukar stå efter snedstrecket efter själva modellnamnet 116000, så försökte jag googla fram en sådan referenslista, men misslyckades. Kanske någon annan på vårt förnämliga forum har en bra uppslagsplats på nätet för detta?! :)
 
  • Like
Reactions: joF

joF

Panerai
Om du med referens avser den individuella kod som brukar stå efter snedstrecket efter själva modellnamnet 116000, så försökte jag googla fram en sådan referenslista, men misslyckades. Kanske någon annan på vårt förnämliga forum har en bra uppslagsplats på nätet för detta?! :)

Jag syftade egentligen på 116000 :)

Jag börjar fundera på om en 116000 skall bli min nästa klocka. 36 mm är ju guld!
 
Topp