• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd: Rolex 116613LB eller en 116613LN

116613ln eller 116613lb?

  • 116613ln

    Röster: 30 25.2%
  • 116613lb

    Röster: 73 61.3%
  • Skit samma båda är grymma!

    Röster: 16 13.4%

  • Totala väljare
    119

wg11

Cartier
Min favorit är blå - den passar bra in i min garderob och dessutom är det en sjukt snygg klocka i mitt tycke. I övrigt kanske lv är mer mångsidiga just ur ett kläd-matchningsperspektiv.
 

Torsse

Breitling
Synd att det inte finns en serti-tavla som det fanns på 16613. Riktigt fin :)
27021203[1].jpg
Den tavlan passar på en 116613. Jag har en 116613-tavla på min 16613. Urtavlorna från 116613 och 16613 har altså samma dimensioner. Sen ska ju nån vilja sätta dit den också.


DSC_0453.jpg
 

RobVintage

Panerai
Jag är övertygad det blir en blå, testade en bekants 116618 och tavlan var som ni säger helt magisk synd att budgeten inte fixar en helguldare :)
 

Rådex

Breitling
Grymt bra läsning. Står själv i dagarna och väljer mellan LB/LN men denna tråden gjorde beslutet enklare, tackar!
 

marlun

Rolex
Blå ska den vara. Är dock skeptisk till guld-stål (guld-snål) men om det är din grej så kör!

Edit: Märkte nu att tråden har en tid på nacken..
 

Fadershan

Patek
Blå ska den vara. Är dock skeptisk till guld-stål (guld-snål) men om det är din grej så kör!

Då Marlun m.fl. väckte tråden igen måste jag säga svart (ln) stenhårt för mig. Blå är fin men inte min grej alls. Inget illa men den för tankarna till vår flagga :)

Här e min nyskaffade 16613LN som jag gillar skarpt!
IMG_20160923_093744.jpg


Edit: Märkte nu att tråden har en tid på nacken..
 

Jimpa

Panerai
Funderat mkt på byta blåa tavlan och bazeln mot svart då jag har dubbel uppsättning. Men kan inte bestämma mig :confused:
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Den blå sunburst är riktigt fin. Den mattblå som var innan 2015 är lite för skrikig, men gör sig riktigt bra på vitguldaren. I svart hade jag tagit GMTn
 
Topp