• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd Rolex Datejust II eller SubC date

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ekmikael skrev:
Fryken skrev:
Satt bredvid en kille med DJ2 TT sist jag flög och den var riktigt jäkla läcker! Sub-C är lite trist, tycker du inte? :)

Jo det är så jag tänker. :D Men helst hade jag kanske föredragit en utan romerska siffror men det är just den modellen som jag la upp som jag blivit erbjuden. En SubC lär dock vara lättare att flippa.

+1 på båda påståenden. Romerska siffror är ingen hit...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
DJII tvåton så klart!

Svart SubC: Jag citerar ArchieLuxury "like assholes, everybody has one". Börjar bli ett tråkigt och fantasilöst val.
 

Genta

Cartier
Skulle tagit Sub C. Bra att kunna variera med när Deepsea känns för stor och tung. Och lätt att flippa. DJII är för stor i förhållande till vad som händer på urtavlan och glasringen.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Zed skrev:
DJII tvåton så klart!

Svart SubC: Jag citerar ArchieLuxury "like assholes, everybody has one". Börjar bli ett tråkigt och fantasilöst val.

Nu lutar det dock åt SubC för det känns som att den är lättast att flippa om man skulle ledsna på den. Tyvärr så är det bara de två modellerna som jag har att välja på om jag ska lämna in min PO i inbyte för de är egentligen inte auktoriserade återförsäljare av Rolex.

Genta skrev:
Skulle tagit Sub C. Bra att kunna variera med när Deepsea känns för stor och tung. Och lätt att flippa. DJII är för stor i förhållande till vad som händer på urtavlan och glasringen.

Det är så jag känner spontant just nu. Skulle SubC kännas för lik Deepsean då får eventuellt en av dom lämna plats för något nytt. Men jag ska ändå testa Datejusten för att vara på den säkra sidan. :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Behåll DSSD. Visst är det en heffaklump men samtidigt så cool och ovanlig. Förmodligen kommer den att tangera 100k gränsen inom en snar framtid med Rolex prishöjningar i åtanke.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Zed skrev:
Behåll DSSD. Visst är det en heffaklump men samtidigt så cool och ovanlig. Förmodligen kommer den att tangera 100k gränsen inom en snar framtid med Rolex prishöjningar i åtanke.

Ja och det är ändå min första Rolex som jag köpte så jag säljer nog inte den i första taget. Nu har jag i alla fall lagt undan både Datejusten och Subben. Återstår att se på måndag vilken som faller mig i smaken. :)
 

Bolio

Panerai
masterkiller skrev:
Att ha både SubC och DSSD känns om flera andra säger som kaka på kaka MEN om du väljer SubC Hulk då är dom tillräckligt olika för att äga båda IMHO...

Jag skulle nog köpa SubC och sälja DSSD och köpa en DJII men det är jag...

+1
Precis min tanke och trots att jag går lite mot strömmen DJII med romerska siffror är grymt läcker. Så sälj DSSDn och inhandla exakt de två ur du lagt ut bilder på.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Bolio skrev:
masterkiller skrev:
Att ha både SubC och DSSD känns om flera andra säger som kaka på kaka MEN om du väljer SubC Hulk då är dom tillräckligt olika för att äga båda IMHO...

Jag skulle nog köpa SubC och sälja DSSD och köpa en DJII men det är jag...

+1
Precis min tanke och trots att jag går lite mot strömmen DJII med romerska siffror är grymt läcker. Så sälj DSSDn och inhandla exakt de två ur du lagt ut bilder på.

Ja jag har inte släppt tanken på DJII än i alla fall. :)
 
Topp