• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd: Tudor kronograf 79260 el. 79280?

Vilken är schnyggast?


  • Totala väljare
    84

egbert

Panerai
Funderar på ett inköp av en Tudor kronograf i 792XX-serien och försöker komma fram till vilken kombination av tavla, bezel och länk som är snyggast. GMT-ringen och Tudors "jubilee-länk" har hittills fallit bort i en första eliminering. Letar i första hand efter årgångar med Rolex-krona och -case.

Kvar i finalen är i huvudsak de två kombinationerna nedan. Vill gärna höra vad ni tycker, kära KS:are.
Släng gärna in en bild om det är någon annan variant som ni tycker är mycket snyggare än dessa två, i bland kan man behöva en spark i rätt riktning :).

79260 - med vit tavla, svart tachy-bezel och oysterlänk. Bilden är lånad från nätet.
tudor_79260_vit.jpg


79280 - med svart tavla, tachy-bezel i stål och oysterlänk. Bilden är lånad från nätet.
tudor_79280_svart.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag är ett stort fan utav svart ring... så om jag hade valt mellan dessa så hade jag tagit 79260.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
79260 helt klart! Känns mycket fräschare :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Fast ni vet väl allihop att ref-nummret inte har nåt med färgen på urtavlan att göra? Utan ref anger bara vilken bezel som sitter på klockan.

Men det kanske är svart ring som anses 'fräschare'? Just checkin'...
 

Jone

Omega
2-Faktor
79260 med vit tavla, all the way! Vad ligger förresten prislappen på en sådan nuförtiden? kring 30 lax?
 

egbert

Panerai
Kombinera dina exempel - 79180! ;)

138944459494301700_resized.jpg


-Jepp, sitter på handleden idag igen

Apsnygg!
Det är inget lätt val... men jag tröstar mig med att vilken kombo det än blir, så kan det inte bli fel med en i grunden så snygg klocka.
På något sätt föredrar jag ändå den svarta ringen i kontrast mot den ljusa tavlan.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag är ett stprt fan av den svarta bezelringen på Daytons-liknande klockor (vilket man väl får placera denna som...), så jag röstar för den översta. Dock ser tavlan med silver ut än vit. Det är inte lika stort plus. Så kanske en kombination; svart ring & svart tavla?!?
 

plexan

Cartier
Fast ni vet väl allihop att ref-nummret inte har nåt med färgen på urtavlan att göra? Utan ref anger bara vilken bezel som sitter på klockan.

Men det kanske är svart ring som anses 'fräschare'? Just checkin'...
Nä det hade jag ingen aning om...av dom klockorna som visas tycker jag den övre är fräschast om jag säger så då. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Slår in lite öppna dörrar... tycker också vit/silvertavla och svart tachy var snyggast, men den andra är ju knappast strykful heller.
 
Topp