• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd: Victorinox Infantry Day and Date Mechanical

Asplund

Patek
2-Faktor
Gillar gröna tavlor :) finns dock en med sub second som är trevligare! Kommer inte ihåg vad den heter. Har druckit för mkt whiskey för att söka :D
 

JayJay

Rolex
Ser faktiskt riktigt bra ut. Dock är ju 44mm sanslöst stort på en klocka med så pass tunn glasring. Påtaglig risk att urtavlan ska kännas för stor. Storleken blir således en deal breaker för mig.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hmmm... Inte riktigt min kopp te. Något som inte får det att sjunga... Den saknar det där lilla extra... Kanske är det tavlan som ger ett lite "billigt" intryck, då det känns som man försökt för mycket, vilket gör tavlan plottrig. Boetten känns avskalad och som en retroflört, och skulle nog må bra av en stilrenare mer passande tavla, men nu det blir inget stabilt helhetsintryck IMHO.
 
Den här varianten i svart då?

24758a.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker den var skitsnygg. I alla fall den gröna. Svärdsvisarna var ju grymma och sunburst är aldrig fel. Tror dock som JayJay att den är väldigt stor.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ser stor ut, givet hur långt in datum och dag sitter på urtavlan. Ser att JayJay skriver att den är 44 mm. På tok för stort för mig personligen. Victorinox är ju annars ett stabilt varumärke. Knivar, för mig.

A
 

Sond

Patek
Reser en hel del i jobbet. Och ute i Europa har Victorinox slagit på stort. Många butiker säljer dem och i många butiker är utbudet stort av modeller. Jag måste säga att många tilltalar mig även om flertalet av modellerna är lite för stora.

Den du funderar på känner jag mig delad inför. För egen del skulle den gå bort pga storlek. Men det är ju för mig det. Det som annars gör mig tveksam är dag och datum som för tankarna till mer dress och inte till tool. Å andra sidan är det en helt okey klocka som jag kan förstå att folk gillar. Så gillar du den och får rätt pris - köp.
 
Kul med all input!

Storleken ser jag inte som något problem. Har en Mach 8 som är lika stor och det passar mig perfekt. Denna är mycket tunnare så jag tror att jag kommer uppfatta den som mycket mindre.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har klämt på dom i verkligheten och jag tycker att dom är otroligt fina! Jag upplevde inte att dom satt så stort på handleden faktiskt. Byggkvaliten och finishen tycker jag är superb och helt i klass med mycket dyrare klockor. Jag är barnsligt förtjust i min Divemaster och jag kommer säkerligen införskaffa någon Infantry Vintage också.
Den gröna tavlan är överlägsen och precis som yonsson säger så blir den svarta skum på något vis. Har du hittat en bra deal så säger jag tuta och kör!

Den här är inte heller dum:
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jaha, då är det jag som får vara motvallskärringen och säga att den svarta var ju jävligt fin. :smug:

Men jag vill också reservera mig mot storleken. 44 på den modellen = tveksamt.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag har klämt på dom i verkligheten och jag tycker att dom är otroligt fina! Jag upplevde inte att dom satt så stort på handleden faktiskt. Byggkvaliten och finishen tycker jag är superb och helt i klass med mycket dyrare klockor. Jag är barnsligt förtjust i min Divemaster och jag kommer säkerligen införskaffa någon Infantry Vintage också.
Den gröna tavlan är överlägsen och precis som yonsson säger så blir den svarta skum på något vis. Har du hittat en bra deal så säger jag tuta och kör!

Den här är inte heller dum:

Den jag menade!
 
Topp