• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd: Victorinox Officer's day date

Tommy Blomqvist

Breitling
Tack för all input.
Efter lite mer "kläm-o-känn" och spanande så blev det idag inköp av en V241547.
Det är långt ifrån dykare och militärklockor som man kan komma.
Kanske eftersom jag denna gång letade efter något "stilrent".

Det enda som sticker ut som en ärta under tjugotvå lager av dubbla resårmadrasser är den blå sekundvisaren.
...och kanske mitt val av läderarmband...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tack för all input.
Efter lite mer "kläm-o-känn" och spanande så blev det idag inköp av en V241547.
Det är långt ifrån dykare och militärklockor som man kan komma.
Kanske eftersom jag denna gång letade efter något "stilrent".

Det enda som sticker ut som en ärta under tjugotvå lager av dubbla resårmadrasser är den blå sekundvisaren.
...och kanske mitt val av läderarmband...

Bra val, bild?

Följde fickkniven med? :)
 

Tommy Blomqvist

Breitling
Ursäkta de lite suddiga bilderna men de kanske är bättre än inget?
:)

Först en bild på badrumsgolvet som snarast bör renoveras tillsammans med klockan på en av mina spinkiga armar.

vodd2.png


Och här en bild på den smått gigantiska lådan där den lilla fina kniven fortfarande ligger.

vodd3.png
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Grattis, hoppas den håller lika hög kvalité som de flesta Victorinox-klockor.

Väldigt snygg tavla på den, följer med hela boetten. Samma med armbandet som bara smälter in i klockan. Ser inte budget ut någonstans, förstår knappt hur folk väljer Omega kvarts över detta! :)
 

Daro

Omega
Ursäkta de lite suddiga bilderna men de kanske är bättre än inget?
:)

Först en bild på badrumsgolvet som snarast bör renoveras tillsammans med klockan på en av mina spinkiga armar.

vodd2.png


Och här en bild på den smått gigantiska lådan där den lilla fina kniven fortfarande ligger.

vodd3.png
Sjukt snygg klocka! Jag har en exakt likadan och idag fick jag min stållänk som jag beställde inne hos klockmaster här i Malmö för några dagar sen.
Så här ser den ut nu:
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jisses va nice den va!
Hirsch liberty där va?

Liberty där också. Det roliga med Divemastern är att den har byggkvalite som en Breitling vilket varken du eller jag tycker är fel. :)

Jag har 2st Liberty. Jag kan posta ner det ena så kan du testa det lite och se om det är något som faller i smaken. Sen kan du bara skicka upp det igen när du är färdig.
want-this-get-this-timekeeping-full.jpg


Plus att jag gillar de feta visarna.
 

PCB

Audemars
Liberty där också. Det roliga med Divemastern är att den har byggkvalite som en Breitling vilket varken du eller jag tycker är fel. :)

Jag har 2st Liberty. Jag kan posta ner det ena så kan du testa det lite och se om det är något som faller i smaken. Sen kan du bara skicka upp det igen när du är färdig.
want-this-get-this-timekeeping-full.jpg


Plus att jag gillar de feta visarna.
Blev faktiskt helt såld på modellen, älskar visarna och breitlingstuket

Hade varit riktigt snällt å få prova bandet!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Blev faktiskt helt såld på modellen, älskar visarna och breitlingstuket

Hade varit riktigt snällt å få prova bandet!

Detaljerna i tavlan är inte fy skäms heller.

Pm:a adress så lägger jag det på lådan. Det är ett lite mer rödbrunt och det har inte blivit fullt så mjuk som det kan bli, men du får en uppfattning.
 
Topp