• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smalt Klockarmband med bred infästning

brinktime

Cartier
2-Faktor
Tja!

Som den långa rubriken lyder är jag på jakt efter ett armband i skinn som passar 18mm, men som är betydligt smalare i övrigt. Vill att det ska påminna om armbandet på klockan på bilden som inte är vintage. Tanken är att få min syster att bära vintage istället för denna och hon vill ha ett såpass smalt armband för att den inte ska kännas för stor. Själva klockan ska dock överstiga 30mm.

Känns som att det finns svar på det mesta här så jag hoppas att även detta ska gå att få tag på.

Tack på förhand! :)

image.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tja!

Som den långa rubriken lyder är jag på jakt efter ett armband i skinn som passar 18mm, men som är betydligt smalare i övrigt. Vill att det ska påminna om armbandet på klockan på bilden som inte är vintage. Tanken är att få min syster att bära vintage istället för denna och hon vill ha ett såpass smalt armband för att den inte ska kännas för stor. Själva klockan ska dock överstiga 30mm.

Känns som att det finns svar på det mesta här så jag hoppas att även detta ska gå att få tag på.

Tack på förhand! :)

image.png
Finns ju rätt många klockor som är över 30mm men som har 16mm band. Annars brukar det ju faktiskt vara så att ett kraftigare band kan få klockan att kännas mindre och omvänt med smalare/tunnare band.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tja!

Som den långa rubriken lyder är jag på jakt efter ett armband i skinn som passar 18mm, men som är betydligt smalare i övrigt. Vill att det ska påminna om armbandet på klockan på bilden som inte är vintage. Tanken är att få min syster att bära vintage istället för denna och hon vill ha ett såpass smalt armband för att den inte ska kännas för stor. Själva klockan ska dock överstiga 30mm.

Känns som att det finns svar på det mesta här så jag hoppas att även detta ska gå att få tag på.

Tack på förhand! :)

image.png
Som redan nämnts ovan får oftast smala och tunna band ur att kännas större Så vet inte riktigt om du är rätt ute? Däremot finns det många ur i sk. pojkstorlek som ligger runt 30 mm. Satsa på ett ur men korta bandhorn, det är mitt tips för att den skall sitta bättre på en slank handled.
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Tack hörni. Vet ni någon enklare modell med väldigt smala bandhorn trots relativt stort ur i övrigt?
 

Rolfen

Rolex
Kan man leva med 70-tals stuk så fanns det många klockor på den tiden där armbandsinfästningen är dold vilket gör att man kan använda ett smalare band än vad den är avsedd för utan att det syns allt för väl. Gäller bara att lyckas centrera det. Här är ett exempel på denna typ av infästning:
Facit2.jpg
 
Topp