• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smart watch slår

Oliwer

Breitling
Smart Watch känns mer som idioti, varför ha all info på en skärm på armen, när mobilen ligger i fickan..? Inte direkt jobbigt att plocka upp för att se vem som smsat :wtf:

Inte en chans att något så ironiskt som fina klockor byts ut mot teknologi, min Rolex stannar på armen :woot:
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kommer sälja som smör, men att säga att det kan komma att bli status symboler handlar bara om okunskap.

En smartphone om året, ta det gånger 5+ smart watch, voilà, fin rolex på armen..

Perception mina vänner, perception..
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Man ska väl aldrig säga aldrig men jag har svårt att se att smart watch skulle konkurrera ut vanliga klockor. De som köper en dyr klocka idag kommer säkert fortsätta göra så även om smart watch blir stort eftersom det är två helt skilda saker. Väldigt få behöver väl egentligen en klocka idag då tiden ju visas på allt, överallt, hela tiden. Men man vill ändå ha en! :D
 

Knight

Cartier
Världens alla klocktillverkare bör se upp. Dyra objekt kan framstå som dumma statussymboler när smartare billigare alternativ finns tillgängliga.

FTFY.. Precis som att dyrare skor/bil/bostad/kläder/HÄST kan framstå som dumma statussymboler när billigare alternativ finns tillgängliga.

Dumheter.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Kommer sälja som smör, men att säga att det kan komma att bli status symboler handlar bara om okunskap.

En smartphone om året, ta det gånger 5+ smart watch, voilà, fin rolex på armen..

Perception mina vänner, perception..


Det är just här som saker kommer gå fel.
Folk kommer tycka det är okej att köpa en ny smart watch om året.

Men att spara i lika många år och sedan köpa en Rolex kommer enligt dom att vara riktigt dumt och onödigt.



I slutändan, så suger folk och dom kan dra åt helvete.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
När jag såg rubriken och läste "slår" så kom jag tänka på att det vore kul med en smartwatch som tickar som en mekanisk klocka. Eller det kanske redan finns? Hade varit kul att ställa in den efter humör, tex att den tickar som en Speedmaster på tisdagar!
 

Hugii

Audemars
Fast är inte en mekanisk klocka nästan lite smartare.. fast med färre funktioner?

läsa tidning på en 2cm skärm... nej tack!
 

CarlV

Cartier
Jag är en gammal gubbe på 64år! Skulle aldrig drömma att bära en smart watch! Även om jag fick en! Varför? Om jag vill träffa någon så gör jag det öga mot öga! När jag fiskar spelar golf eller vad jag gör! Då skiter jag i att svara i mobilen! Vad extra tillför en smart watch! Inget! Antar att den kommer att sälja som fan! En klocka har en själ ett väsen! En helt annan sak! Teknik i all ära men men men!

Mannen från forntiden
 
  • Like
Reactions: jhm
Topp