• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SMB:s armbandsur

Hej
Jag är intresserad av köpa armbandsur som SMB (Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek) har gett ut. Jag är lite osäker på var det är lättast att få kontakt med eventuella säljare av sådana klockor. Dessa klockor har getts ut i ett antal upp till 1000 st. Jag skulle tro att det finns ett tiotal utgivna replikaklockor. Är det någon som har tips så är jag innerligt tacksam.

Bara att maila dem och fråga om de har den du har i åtanke kvar i lager. Oftast säljer de inte slut på sina kollektioner utan har kvar en del på lager. Som föregående talare skriver så är det inga kvalitérsklockor men vissa kanske är snygga? Dock är de ovilliga att gå ned i pris på sina klockor vad jag har hört

Jag läste Super Mario Bros-armbandsur och blev lite lätt exalterad, tänkte att det fanns någon skitcool Marioklocka. Döm om min besvikelse när det visade sig handla om krigsmemorabilia :(

Jag läste Super Mario Bros-armbandsur och blev lite lätt exalterad, tänkte att det fanns någon skitcool Marioklocka. Döm om min besvikelse när det visade sig handla om krigsmemorabilia :(
IMG_6716.JPG
IMG_6717.JPG

Tycker hånandet av SMB:s klockor blir lite löjligt. Visst överprisade men när idioter köper kinaskräp värt 25 kr för 1500 hos DW är en smula VÄRRE..

Aldrig sett en äkta beg DW för 25 kronor så du har tyvärr fel.

Vem är du att påstå att hans åsikt är fel?

Jag skulle säga att han projicerade sin uppfattning om värde på DW, varför skulle du påstå att den är värd mer?

Enligt mitt synsätt är den värd 2 olika summor, det någon är villig att betala för den och det jag är villig att betala för den, vilket är rätt likt @Plock99 åsikt, ca 25 spänn.
Screenshot_20190608-112730_AliExpress.jpg

Vem är du att påstå att hans åsikt är fel?

Jag skulle säga att han projicerade sin uppfattning om värde på DW, varför skulle du påstå att den är värd mer?

Enligt mitt synsätt är den värd 2 olika summor, det någon är villig att betala för den och det jag är villig att betala för den, vilket är rätt likt @Plock99 åsikt, ca 25 spänn.
Screenshot_20190608-112730_AliExpress.jpg
Du får tycka vad du vill, fel i detta fall, men Iom att folk betalar mer än 25 kr för den är den värd mer än 25 kr. Det är huvuddefinitionen av värde, menar man något annat för det framgå. Uppskattar dock din ansträngning för att vara vrång.

Du får tycka vad du vill, fel i detta fall, men Iom att folk betalar mer än 25 kr för den är den värd mer än 25 kr. Det är huvuddefinitionen av värde, menar man något annat för det framgå. Uppskattar dock din ansträngning för att vara vrång.

Värde som begrepp har olika betydelser beroende på vad man diskuterar. Vill du påstå att din definition, som jag tolkar som den ekonomiska (inte ens där är det helt enkelt att bestämma) är den självklara så får det stå för dig.

För att ställa en följdfråga; Om jag betalar 1000 kr för en hundralapp, är den hundralappen värd 1000 kr?

Värde som begrepp har olika betydelser beroende på vad man diskuterar. Vill du påstå att din definition, som jag tolkar som den ekonomiska (inte ens där är det helt enkelt att bestämma) är den självklara så får det stå för dig.

För att ställa en följdfråga; Om jag betalar 1000 kr för en hundralapp, är den hundralappen värd 1000 kr?
Om medelpriset på en 100-lapp är 1000 kr är svaret ja, annars nej. Dock en fråga för en annan tråd och förmodligen ett annat forum.

Om medelpriset på en 100-lapp är 1000 kr är svaret ja, annars nej. Dock en fråga för en annan tråd och förmodligen ett annat forum.

Agreed.

Jag ville bara veta hur du såg på det.
För mig är den hundringen värd 100 spänn för alla utom mig men även mig, förutsatt att jag är köparen. Liknande exempel kan dras med exempelvis vatten.

Tillbaka
Topp