n_brannstrom
Basic
- Pris
- 6800kr
- Returpolicy
- Ingen retur om varan är som beskriven.
- Bilder Skickat
- Ja
En stilren och robust fieldklocka som hyllar originalet som bars av Sir Edmund Hillary på toppen av Mount Everest 1953. Detta är versionen med giltmarkeringar som ger klockan en varm härlig vintagekänsla – ett prisvärt och karaktärsfullt alternativ till Rolex Explorer 1016, om du så vill.
Specifikationer:
• Modell: Smiths Everest PRS-25
• Urverk: Miyota 9039 (automatisk, hacking & handuppdrag) Gångreserv: ca 42 timmar
• Dimensioner: 36 x 44,5 x 11,3. 20mm lug width
• Glas: Safirglas
• Vattentäthet: 100 meter, (Skruvad krona)
• Lume: Super-LumiNova
• Tillbehör: Full set
•Pris: 6800kr + frakt (samma bytesvärde).
Klockan är inköpt januari 2025 (lång garantitid kvar) och knappt använd. Mycket gott skick. Utgår således från att klockan håller tiden väl, men inte gjort några mätningar. Ser helst ren försäljning men kan överväga byte mot en Sinn 556 eller Hamilton khaki field expedition 37mm.
Finns att hämta i Piteå, Norrbotten (Inom fyrkanten och Skellefteå går säkert lösa), men kan även skickas mot förskottsbetalning. Köparen står för frakt.
Skicka PM vid intresse eller för fler bilder!
Tack KS för annonsmöjligheten – jag uppskattar verkligen plattformen. Om något i annonsen skulle strida mot reglerna tar jag tacksamt emot ett meddelande så att jag kan rätta till det – istället för att annonsen tas bort direkt. Det uppskattas verkligen och hjälper oss alla att hålla forumet levande och trevligt.
Specifikationer:
• Modell: Smiths Everest PRS-25
• Urverk: Miyota 9039 (automatisk, hacking & handuppdrag) Gångreserv: ca 42 timmar
• Dimensioner: 36 x 44,5 x 11,3. 20mm lug width
• Glas: Safirglas
• Vattentäthet: 100 meter, (Skruvad krona)
• Lume: Super-LumiNova
• Tillbehör: Full set
•Pris: 6800kr + frakt (samma bytesvärde).
Klockan är inköpt januari 2025 (lång garantitid kvar) och knappt använd. Mycket gott skick. Utgår således från att klockan håller tiden väl, men inte gjort några mätningar. Ser helst ren försäljning men kan överväga byte mot en Sinn 556 eller Hamilton khaki field expedition 37mm.
Finns att hämta i Piteå, Norrbotten (Inom fyrkanten och Skellefteå går säkert lösa), men kan även skickas mot förskottsbetalning. Köparen står för frakt.
Skicka PM vid intresse eller för fler bilder!
Tack KS för annonsmöjligheten – jag uppskattar verkligen plattformen. Om något i annonsen skulle strida mot reglerna tar jag tacksamt emot ett meddelande så att jag kan rätta till det – istället för att annonsen tas bort direkt. Det uppskattas verkligen och hjälper oss alla att hålla forumet levande och trevligt.