• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smiths - vad tycks?

mouqvist

Rolex
Är lite sugen på att testa någon klocka från Timefators, nämligen
Smiths Everst PM-25 . Den ser ut som min saknade MKII Vantage, har stållänk med skruvar, skruvad krona. Synd att glaset inte är safirglas och att den inte är vattentät till 200m. Sen är frågan om Mitoya verk är bra.
eller
Smiths Military PRS-29B . Stilren med safirglas, men manuell (ETA dock) och dyrare.

Har någon av er erfarenhet av den ena eller den andra? Finns det något som jag bör tänka på? Tack för upplysning
 

frere

Audemars
2-Faktor
Everest: rotorn hörs en del men i övrigt funkar verket fint. Tyckte att den var lite stor men i övrigt en finfin klocka sett till pengen. Glaset ger skön karaktär! Skrev lite om den, finns under recensioner.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gillar men nog bäst prs-29a, stilren och snygg klocka. 36mm är nog alldeles lagom för denna typ av klocka på mig iaf. Bara köpa tf gör bra grejer, haft två precista :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Och jag som har papadok s gamla Everest tycker att den är perfekt i storlek! :D Det enda jag i likhet med papadoks recension stör mig lite på är luggbredden. Kunde gott ha räckt med 20 mm.
I övrigt en perfekt beater som funkar till allt. Glaset mår dock bra av lite löpande underhåll om man är repkänslig. Köp!
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Gillar glaset på PRS-25, men tycker klockan är för stor, 22mm bandbredd t.ex. Det som helt gör att den faller bort är dock tavlan då jag tycker minutindexen är alldeles för långa i förhållande till resten.
 

DrDre

Patek
Vet någon om de säljs någon annanstans än hos Timefactors?

Inte riktigt svaret på din fråga, men om jag har förstått det rätt, så äger Timefactors numera rättigheterna till Smiths och det är de som tillverkar dem (eller låter tillverka i alla fall). Så förmodligen säljer dem endast via sin nätbutik, men det vet jag inte säkert. Han som driver Timefactors, Eddie, är trevligt och smidig att ha att göra med och när jag köpte några prylar (för länge sedan) så funkade det helt perfekt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vet någon om de säljs någon annanstans än hos Timefactors?


Nix, allt annat är fejk om de inte är begagnade eller de äldre (sök smiths W10). Tycker de äldre är riktigt charmiga rackare utan att bli alltför dyra för fina exemplar, ca 4k, medan de nya har allt man kan önska sig i spec-väg och garanti. Som jag skrev innan, TF gör väldigt bra klockor för rimlig peng.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tycker militären på 36 var grymt snygg. Verkar vara en stabil klock till bra pris. Med stabilt syftar jag på verket.
 
Topp