• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snälla admin, inför en kategori som får namnet slasken

Lunkan

Cartier
För höga pris och klockor som ligger och bumpas dagligen i månader.. Är det bara jag som är trött på det?

En annan reflektion, om man bumpar en annons med texten *prisbump!!*, hur många gånger ska man få bumpa den annonsen när priset i är den samma som för 10-20-30 bumpningar sedan?

Det kan omöjligt bara vara jag som stör mig på detta, att läsa samma annonser dag ut och dag in... Vi kanske ska skapa en kategori som heter slasken, där alla annonser som blivit bumpade mer än 10 ggr hamnar per automatik så att vi kan hålla byte/sälj fräscht?

Detta tror jag i alla fall skulle sätta press på säljaren att möta utbud/efterfrågan på KS och potentiella köpare skulle inte bli lika irriterade.

En mildare lösning är att det faktiskt ska vara en prisbump, säg minst 1%, för varje annons som prisbumpas. Men, att slasken ligger kvar och det är där annonsen hamnar efter 10 gånger.

Nu lär det bli ramaskri av vissa medlemmar. Men tro mig, att sälja dyra klockor på KS är inget problem. Själv sålde jag en klocka i förra veckan på KS för 100k+, den såldes efter 2 dagar och en vanlig bump. Den var rätt prissatt.
 

SSL

Audemars
Endast tomten är vaken, så tomten får svara.

Jag är sällan på K&S om jag inte själv säljer nåt vilket e sällan. Men jag tycker ditt förslag låter vettigt. Bump en gång/v låter också vettigt. Ge företag en företagsdel låter också vettigt.
 

Lunkan

Cartier
Endast tomten är vaken, så tomten får svara.

Jag är sällan på K&S om jag inte själv säljer nåt vilket e sällan. Men jag tycker ditt förslag låter vettigt. Bump en gång/v låter också vettigt. Ge företag en företagsdel låter också vettigt.


Instämmer till fullo
 
Man-with-beard-approves.gif
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Musikalitet, har du missat det? Det bästa med KS är just det, bristen på regler men en betoning på eget ansvar. Tycker faktiskt att K&S funkar bra. Det går att sortera efter datum och ignorera företagsförsäljare.

För många underkategorier gör bara forumet rörigt och svåröversiktligt, alltså inte användarvänligt. Osti-archives forum är ett bra exempel på det.. Fler kategorier än aktiva trådar..

Tack för mig.
 
P

Philippe Stern

Guest
Helt rätt. Samma annonser om och om igen. Nato-band och annat trams. Företag som bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar...
 

Mr Chance

Kalmar
Helt rätt. Samma annonser om och om igen. Nato-band och annat trams. Företag som bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar och bumpar...
Ett förslag är ju att du "...trycker på avataren och sen på 'Ignorera'"... ;)
 
Jag bumpar varje dag, ställ dina frågor till mig.

Förstår inte hur du kan bli trött av en så betydelselös sak. Jag hänger själv på K&S i egenskap av köpare men upplever inte alls att det är störande på något sätt. Din klocka såldes väl snabbt av ren slump.

Inte alls ovanligt att det ligger ute flera liknande klockor och varför ska då den som senast publicerades få mer rampljus än tidigare publicerade när det kan ha uppkommit nya presumtiva köpare? Vid något tillfälle i höstas då det låg ute fem st 3239 och då vill man kunna bumpa.

Wilburs förslag var däremot fint.
 
Håller med om att Bumpanden är irriterande, sålde själv en klocka för ett tag sedan och kände att om jag inte bumpar är det ingen som kommer se annonsen, en gång i veckan tycker jag duger gott samt att företagen får betala en summa till BCF (skit har glömt föra överpengar för min senaste försäljning, får bli med ränta).
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Förslaget om en tillbehörs del var väl inte så tokig. Letar man klocka? Gå till Handla - Säljes - Klockor, letar man ett fräscht nytt natoband gå till Handla - Säljes - Tillbehör. Då finns alla gottiga tillbehör som band, winders, boxar samlade på ett ställe.
 

Lunkan

Cartier
Jag bumpar varje dag, ställ dina frågor till mig.

Förstår inte hur du kan bli trött av en så betydelselös sak. Jag hänger själv på K&S i egenskap av köpare men upplever inte alls att det är störande på något sätt. Din klocka såldes väl snabbt av ren slump.

Inte alls ovanligt att det ligger ute flera liknande klockor och varför ska då den som senast publicerades få mer rampljus än tidigare publicerade när det kan ha uppkommit nya presumtiva köpare? Vid något tillfälle i höstas då det låg ute fem st 3239 och då vill man kunna bumpa.

Wilburs förslag var däremot fint.

Kul att du tar åt dig, men hade absolut inte någon speciell i åtanke när jag skrev. Jag menade allmänt.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
I vilken del ska man sälja sina begagnade strumpor?
Frågan om en OT del har varit uppe många gånger. Personligen tycker jag det hade varit det bästa att ha en del för detta separat också, då menar jag begagnade strumpor det inte står iwc eller Rolex på. Dvs OT. Men vill man undvika för många kategorier så varför inte slå ihop "Tillbehör & Off Topic". Viktigaste är att hålla klockdelen ren. (företagen då, bara ignorera om du inte är intresserad)
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Frågan om en OT del har varit uppe många gånger. Personligen tycker jag det hade varit det bästa att ha en del för detta separat också, då menar jag begagnade strumpor det inte står iwc eller Rolex på. Dvs OT. Men vill man undvika för många kategorier så varför inte slå ihop "Tillbehör & Off Topic". Viktigaste är att hålla klockdelen ren. (företagen då, bara ignorera om du inte är intresserad)

OT är tom slutdisskuterat sen vi röstade bort det helt:angel:
 
  • Like
Reactions: P-A

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Anser man att bumpandet är så in i helvete störande som vissa tydligen gör och fenomenet då gör att de personerna ligger sömnlös på nätterna...ja då har man nog ett jävligt bra liv i övrigt.
Vad har du emot en diskussion som kan få en riktigt bra klockforum att bli ännu bättre. Det är ju diskussioner som dessa som är konstruktiva som bidrar till positiv utveckling. Tycker du inte som vi så argumentera i så fall för din sak istället för att bara gnälla.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Det är inget stort problem för mig, det är väl en ca 3-4 sidor som brukar ha dom aktiva annonserna så att browsa genom dom är rätt lugnt.

Det som skulle kunna vara önskvärt dock är att dom helt nya annonserna får någon liten symbol kanske, eller en "toppsektion" ett tag.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vad har du emot en diskussion som kan få en riktigt bra klockforum att bli ännu bättre. Det är ju diskussioner som dessa som är konstruktiva som bidrar till positiv utveckling. Tycker du inte som vi så argumentera i så fall för din sak istället för att bara gnälla.
Snälla, anv sökfunktionen, samma diskussion var annan månad

Hade jag velat ändra något så hade jag framfört det. Det funkar fint som det är med de funktioner som finns, kanske skulle använda dem till att börja med.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Man måste att med i beräkningen att alla förändringar som innebär nya regler också innebär mer jobb för våra forumadmins. Jag tyckte företagsannonserna inte riktigt var för mig så jag ignorerade dom. Jag sorterade annonserna efter senast inlagda, voilà problemet löst.

Starta där så kan vi väl kolla av nästa helg;)
 

Lunkan

Cartier
Man måste att med i beräkningen att alla förändringar som innebär nya regler också innebär mer jobb för våra forumadmins. Jag tyckte företagsannonserna inte riktigt var för mig så jag ignorerade dom. Jag sorterade annonserna efter senast inlagda, voilà problemet löst.

Starta där så kan vi väl kolla av nästa helg;)

Har inte gjort detta, ska ändra direkt ;-)
 
Topp