• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabb fråga: Hur få reda på vem som kör ut Post NL/TNT post i Sverige(Sthlm)?

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Halloj!

Har en klocka inkommande och som skickats från Holland med Post NL/TNT Post.
Jag har fått ett skumt trackingnummer som visserligen fungerar i Post NLs trackingsystem men det framgår inte vilket bolag som kör ut paketet här hemma i Svedala.
Har sökt på alla tänkbara fraktbolags hemsidor och ingen accepterar trackingnumret. Jag skulle behöva få leveransadressen ändrad till mitt jobb men det blir ju svårt om man inte kan kontakta någon... :/

Jag ringde då till TNT express som ju finns i Sverige men då fick jag veta att TNT express och TNT post är heeeelt olika bolag och dom har ingen aaaaning vem som kör ut deras paket.

Därför är ni, kära forummedlemmar, mitt sista hopp. Någon har säkert fått klocka skickad med Post NL/TNT Post?

Mvh
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Det är inte så att vanliga posten kör ut det men det inte kommit till Sverige än och därmed inte kommit in i deras system ?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Prova annars att ringa postföretaget i Holland, dom är ju bättre på Engelska än oss i Holland så är nog inga problem.
 

maxmol

Panerai
Jag har samma grej med tyska Hermes. Men det är posten även där. De har ett eget tracking nummer som inte passar in i det klassisk rekommenderade frakt systemt. Så det är inte den "klassiska posten" som sköter det utan PostNord som sköter det (Svenska och Danska postens moderbolag). Koncernbildningar och konstruktioner är ju alltid det mest effektiva för att underlätta för kunder. :)
 

Florre

Omega
2-Faktor
Halloj!

Har en klocka inkommande och som skickats från Holland med Post NL/TNT Post.
Jag har fått ett skumt trackingnummer som visserligen fungerar i Post NLs trackingsystem men det framgår inte vilket bolag som kör ut paketet här hemma i Svedala.
Har sökt på alla tänkbara fraktbolags hemsidor och ingen accepterar trackingnumret. Jag skulle behöva få leveransadressen ändrad till mitt jobb men det blir ju svårt om man inte kan kontakta någon... :/

Jag ringde då till TNT express som ju finns i Sverige men då fick jag veta att TNT express och TNT post är heeeelt olika bolag och dom har ingen aaaaning vem som kör ut deras paket.

Därför är ni, kära forummedlemmar, mitt sista hopp. Någon har säkert fått klocka skickad med Post NL/TNT Post?

Mvh



Jag hade samma problem när jag skulle få hem en klocka från Holland, jag hade fått ett trackingnummer som gavs ut av TNT, det funkar fram tills paketet anländer till Sverige, då tar Posten över och du behöver ett annat nummer. Så, mitt råd till dig är att fråga säljaren om han har något annat trackingnummer.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Nu har jag pratat med posten som bekräftat att det är dom som kör ut paketet.
Dessvärre kan de inte använda mitt trackingnummer för att identifiera paketet då det är ett "internt" tnt-tracking-id.

Således får jag vänta på AVI:in eftersom jag inte på något sätt kan identifiera mitt paket. Har mailat säljaren för att kolla om han har det andra kollinumret som faktiskt går att använda.

Tack för hjälpen hittils! :)
 

HeliDive

Cartier
I mitt fall var det iaf vanliga hederliga(?) Postverket som körde ut mitt paket. Men INGEN kunde tala om vilken tid dom skulle dyka upp :rage:

Sist blev det som sagt leverarat sekunden innan jag hoppade in i flygtaxin... o_O
 
Topp