• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabb Resension: Fortis B-42 Official Cosmonauts Automatic 200 Titanium

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för det! Om du vrider fram klockan 12 timmar så byter den dag under natten istället för under dagen. För jag utgår ifrån att de inte är konstruerade så att de ska visa två olika språk under dagen. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Där satt den! :rolleyes: Antagligen ganska givet att så är fallet...eller? Eftersom det är två språk borde den väl ha 12h av varje? Har bara haft en Citizen med tvåspråkig dag, och den har jag passat till yngste sonen...minns inte hur den gjorde
Tycker det låter jäkligt udda. Byter den även datum under dagtid? :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Trevlig klocka och recension! Bara att ställa in den på det språk du vill ha. Den borde vara identisk med min frus B-42, dvs den kan visa dag på engelska eller tyska. Direkt efter "FRI" kommer "FRE" på dagskivan. När den sen byter dag och datum hoppar dagskivan två steg.
Fortis sälj 1.jpg
 

Sgte

Omega
Jag kanske ska tillägga att klockan är 42mm men vridringen/bezel bygger 1mm runt om så den är 44mm där.
Nu tycker jag personligen att 42mm är det nya 40. En mycket bekväm, snygg och modern storlek som säkert kommer
att vara lika klassisk och tidlös om 20 år som 40mm är nu.

Jag har en Cosmonauts Chronograph och funderar på att lägga till denna i titan till min samling.
Undrar dock hur hög den är, Fortis har inga uppgifter om det på sin sida. Har du lust att mäta höjden på din?
Hur mkt fick du ge för den om jag får fråga? Fortis säljer ju inte längre denna i titan och den i stål kostar runt 18000. Titan måste ha varit dyrare?
 
Topp