• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabbis i Tallin (hämta dinka resereportage)

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hej,

Öppnar den här tråden med ett citat från en herre på forumet:

"Jag klämt på "alla" klockor folk drömmer om."

Passande nog så har mitt intresse det senaste åren snarare handlat om att uppleva och hjälpa andra snarare än att köpa och använda och genom detta så träffar man mycket intressant folk i olika sammanhang som man kan hjälpa med saker de inte har tid elelr kunskap om. I det här fallet handlade det om det förstnämnda och citatet ovan tog jag med då den här korta resan handlade om något som var helt utanför boxen, både för mig och rent generellt i den fanatiska klocksvängen.

Flexibel arbetstid och dålig impulskontroll kan vara ett sattyg vid vissa tillfällen och riktigt bra vid andra. Den här gången gick jag helt på impuls.
@Sthlm-Nicklas förklarade i den här tråden (som är väl värd läsning i sig) https://klocksnack.se/threads/gratis-resa-till-estland.64890/#post-1663609 att han hade ett klockrelaterat problem som av oklara skäl handlade om att han själv inte kunde hämta en klocka. Klockan i sig befann sig hos en herre i Tallin som enbart hade haft en privat annons ute på Chrono24.

Ringer det några varningsklockor?

@Denke föreslår utan eftertanke som ni ser i tråden att jag möjligen kan ställa upp (eller inte, en tagg kan betyda lite vad som), och jag läste av situationen som att "detta kan ju bara gå fel, så varför inte göra det?."

Vilken klocka handlar det om? Guldrolle, någon knepig patek eller annat som är rimligt nog att tro när man tar sig för att hjälpa en främling.

Vi åker och ser helt enkelt.

Tre flygningar från rimlig lounge access så man sitter som en sosse och dricker dyrbira.
IMG_9479.jpg


Givetvis ska snubben ha kontanter, det är ju inte alls konstigt.
IMG_9481.jpg


Propellerplan skrämmer skiten ur mig.

IMG_9485.jpg


Touchdown Tallin.

Det tar exakt tio minuter för mig att knata ut, möta killen på flygplatsen och genomföra affären. Allt stämmer, inga konstigheter alls och Ain som han heter är mycket trevlig och vettig.

Av alla affärer jag har gjort på KS genom åren, och utanför, så har majoriteten varit krångligare än denna och detta är en av de affärerna jag verkligen hoppades på skulle vara strulfri.

4 timmar till nästa flyg? Vad gör man då om inte provar alla barer på flygplatsen.
IMG_9489.jpg

IMG_9488.jpg


Okej... mkt snack lite klocka.

Vad är det egentligen som var värt att flyga till fel sida av Östersjön för att hämta?

Låt mig snabbt återgå till början, och "klämt på alla klockor folk drömmer om", för det här är någonting som många av er inte kommer förstå, menn jag begriper det fullt ut.

Raymond Weil Othello i 18k.

Enbart tillverkad 10 st någonsin och som många vet är jag knappt snäppet bättre än @MKRGG på att ta bilder så här kommer det.

IMG_9490.jpg


På G tillbaks och bröt mot regeln om att klockan ska vara i fickan och boxen ska vara tom under transport.


Möter Nicklas i Stockholm och vad har han på sig?
IMG_9495.jpg


Det blev inte så mycket reportage egentligen, det gick fort och jag var lite rund om fötterna under hela resan liksom. Men det var en rolig klockrelaterad upplevelse och jag är glad att jag bara högg och erbjöd mig utan eftertanke. @Sthlm-Nicklas får fylla i mer om modell och resten av hans RW-samling. Jag hoppas ni tycker det var roligt att få uppföljning på hur allt gick.


/A

Just fan jag sa ju givetvis till Estländaren Ain att om han hade fler tyngre dinkor så köper jag om priset är rätt, fick ett sms om denna en dag senare:
IMG_9586.jpg



Skön snubbe!
 
Topp