• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snabbt batteribyte för Breitling?

mouqvist

Silver
Hej!
Undrar om någon vet ifall det går att göra ett batteribyte på en Breitling (helst inkl byte av packningar) med tillhörande trycktest i Sthlm Utan att ha bokat tid eller skickas klockan iväg per automatik?
Om det är möjligt, vilka gör det och vad kostar det?

Ingen aning var man lämnar in den smidigast i Sthlm-området. Men min erfarenhet säger att Breitling tar orimligt mycket betalt för att ”serva” quartzare :( Så hade frågat runt även bland oberoende urmakare o gämfört pris. Ett alternativ är ju att byta batteri själv (inget märkvärdigt) och sedan lämna in den för provtryck!

Kostar från 2000:- att byta batteri då krona och packningar ska bytas och klockan ska trycktestas.
Men då är det väl ingen service med översyn av verk

Batteribyte med trycktest kan typ alla urmakare göra. Typ stjärnurmakarna. Ett batteribyte kostar väl ca 300kr.

Kan vara bra att nämna vilken modell det är. Stor skillnad att byta batteri på en Aerospace eller en enklare modell.

Skulle starkt avråda till Stjärnurmakarna, skomakare eller dylikt när det gäller finare ur som Breitling. De lämnar i regel spår efter sig..

Kan vara bra att nämna vilken modell det är. Stor skillnad att byta batteri på en Aerospace eller en enklare modell.

Skulle starkt avråda till Stjärnurmakarna, skomakare eller dylikt när det gäller finare ur som Breitling. De lämnar i regel spår efter sig..
Helt sant. Hade Aerospcen i åtanke :pompus:

Helt sant. Hade Aerospcen i åtanke :pompus:

Hej

Ring till TP i Täby (du kan skicka den till dom sedan skickar dom den tillbax) eller åka dit och lämna.
Om jag minns så är inte Klockmaster i Globen AD i dags läget. men dom kan fixa detta ;)
Rättar mitt fel inlägg dom är AD nu :rolleyes:
//Simon

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp