• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snacka om översitteri!!!!!!

orup

Omega
Jag såg en Audemars Royal Oak var till salu på Blocket. Jag frågade säljaren om vikten på klockan och fick följande svar. Hur arrogant får man vara som säljare???? mvh Orup
RE: Ang. Audemars Royal Oak Chronograph rosé 26022‏

To see messages related to this one, group messages by conversation.
[Mark this message as unread] [Delete this message]
[Keep this message at the top of your inbox]
5:19 PM
Reply ▼

Add to contacts
To Robert U-krantz

Okej! Jag är van vid guldklockor så jag tycker inte den är tung, vad du tycker är omöjligt för mig att svara på. Jag försöker väga den och återkommer. Ber om ursäkt fall jag är skeptisk men erfarenheten säger mig att steget från Seiko till en AP i ädlare metall är långt. Mvh F
Den 10 jan 2013 16:59 skrev "Robert U-krantz" <[email protected]>:

Fredrik!
Varför skulle jag inte vara seriös? Om jag inte vore det så
hade jag väl inte frågat om klockans vikt eller hur :)
mvh Robert


l

Date: Thu, 10 Jan 2013 16:50:00 +0100
Subject: Re: Ang. Audemars Royal Oak Chronograph rosé 26022
From:
To: [email protected]

Hej Orup! Är du seriös nu?
Den 10 jan 2013 15:50 skrev "Robert" <[email protected]>:

Hej!
Vad väger klockan? Är den tung att ha på handleden?
mvh Robert

Annonsen finns på http://www.blocket.se/vi/44769596.htm


----------------------- Info från blocket.se ------------------------

Du kan lägga till en film i din annons - just nu gratis!

---------------------------------------------------------------------
Brevet skickades via ett webb-formulär på http://www.blocket.se angående
din annons "Audemars Royal Oak Chronograph rosé 26022".

Personen som kontaktade dig känner alltså inte till din e-postadress
förrän du svarar på detta brev. Observera att vi inte kan veta
om avsändarens e-postadress ([email protected]) är korrekt angiven.


---------------------------------------------------------------------
http://www.blocket.se | Sveriges största Köp & Sälj marknad
 

mace

Cartier
2-Faktor
Säkert bara Blocketsjukan, man får den efter 50 oseriösa/galna mejl.

Med det inte sagt att ditt var galet, men efter en dag med galenskap blir man säkert lite touchy + att din fråga var ju rätt subjektiv. OBS! Är extra snäll mot honom eftersom du out:ar hans namn.

Ta tre djupa andetag, hoppas på ett bra svar och en grym klocka. ;)
 

aleksi

Omega
Oj ja det var ingen bra säljare. Blocket sjukan kan man ju få förvisso. Många efterblivna köpare som bara vill prata, drömma sig bort lite. Dock hans kommentar förtjänar nästan en lavett :)

Han måste googlat dig och upptäckt ditt sieko intresse? Han verkar hänga runt på diverse klockforum he he.
 

max

Dancing Queen
Måste nog hålla med om blocketsjukan, jag har själv näst intill givit upp blocket och är nog inte den smidigaste när jag svarar på mail med frågor om vikt, mått och annat där det inte står någonting annat än frågan i mailet.
Det är ju ingen gigantisk klocka utan 39mm, tunn och utan guldlänk så jag skulle nog också ta en viktfråga som att det inte var en potentiell köpare, sorry man blir lite grinig när man försöker sälja något och man fårr 20 bästa-priskompisar och lika många konstiga förslag om byten mot bilar och allsköns underliga ting.

Han kunde ha frågat lite finare men jag förstår till fullo att han inte orkar leta upp en brevvåg och väga pärlan om han inte får ett mer utförligt mail än sådär. Sen i andra mailet säger han ju tom att han skall väga den och återkomma med besked så jag tycker inte att han varit ett dugg översittande.

Är du intresserad och har medlen så är det ju en god idé att lämna telefonnummer och avtala möte.
 
Alltså, jag tycker att du (precis som många andra i dagens samhälle) - överreagerar kraftigt.
Finns inget översitteri med i det svaret, och jag hade nog själv troligtvis inte ens svarat på det där mailet.

Rannsaka dig själv ett slag, är du 100% inställd - innerst inne på att lasta 100k +++ på en Royal Oak? Det är en väldigt liten klocka, och det finns egentligen inget med den som säger att den skulle vara ovanligt tung. Exakta vikter finns dessutom på nätet.

Du måste bemöta säljaren på ett annat sätt så att du själv inte framstår som en som bara mailar på en massa blocketannonser och ställer meningslösa frågor.

Det handlar sällan om att säljaren tror att denne är bättre än dig, men med sådana mail som du skickat så förstår jag att du inte får något vettigt svar.
 

berg35

Omega
Re: Sv: Snacka om översitteri!!!!!!

Kan inte en moderator gå in och rensa onödig information såsom adresser och dyl.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
 

Snårtas

Rolex
Jag tror också att du hade fått ett bättre svar om du hade visat ditt intresse i ditt första mejl på ett lite seriösare sätt än att bara dyka rätt in på en fråga om hur tung den är.

Personligen hade jag nog inte heller svarat på ditt mejl. Men jag hade hållit mig för god för att antyda vilka klockor du äger i dagsläget.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Vad i mailkonversationen ens påminner om översitteri? Din fråga är ju en typisk googla-en-minut-fråga eller ser jag bara en editerad verision av mailväxlingen?

Känns lite som blocketköpare som har som första fråga; hur fort går bilen? Jag hade nog inte svarat på ditt mail.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ser inget konstigt med svaret....dock är det ju lite inne att vara vit, kränkt man....så jag tycker du drar för stora växlar.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Är den tung att ha på handleden? Tack för ett gott skratt. Du förgyllde min kväll :-D

Vad förväntar du dig för svar på en sådan nonsensfråga? Ja? Nej?

Jag tycker att säljaren visar en god portion tålamod genom att över huvud taget svara dig.

JoberMan
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rossi skrev:
Din fråga är ju en typisk googla-en-minut-fråga

Exakt vad jag tänkte, men det var faktiskt inte superlätt att googla fram ett svar. Utgår däremot ifrån att det är en relativt lätt klocka även om den är i guld, eftersom den är så liten.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Förstår egentligen inte problemet. Konkas (som är en seriös säljare) säljer en klocka för 150k+ och en slumpmässig kille från blocket frågar "är den tung?" hade nog svarat som säljaren gjort.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Sjukt bittert att stå med 169k i handen och nära att slå till för att få det där svaret. Vem kunde tro? :)

Jag sålde min AP nyligt via Blocket. Förutom köparen som var otroligt trevlig och bra att ha att göra med så fick jag bud på 10-30k kontant, bytesförslag med husvagnar, sommarstugor i Värmland och kloka frågar som denna. Är du seriös intressent till denna klocka och inte vill handla av Konkas, maila mig och jag ska försöka hjälpa dig spendera dina 150k+.

Trevlig kväll!
 

par

Patek
2-Faktor
Per skrev:
Sjukt bittert att stå med 169k i handen och nära att slå till för att få det där svaret. Vem kunde tro? :)

Jag sålde min AP nyligt via Blocket. Förutom köparen som var otroligt trevlig och bra att ha att göra med så fick jag bud på 10-30k kontant, bytesförslag med husvagnar, sommarstugor i Värmland och kloka frågar som denna. Är du seriös intressent till denna klocka och inte vill handla av Konkas, maila mig och jag ska försöka hjälpa dig spendera dina 150k+.

Trevlig kväll!

Något som hände mig var att jag faktiskt fick ett skambud via ttt när jag sålde min AP, det gjorde mig väldigt förvånad. Blocket brukar man få det men inte via våra seriösa forum. Hade ute den för 85 vilket var vettigt när den var i nyskick. Jag fick ett erbjudande om att byta mot en 16613, läs nedan.



Re: FSOT Audemars piguet 15300 st
Skickat: lör 15 dec 2012, 17:10
från ***

16613 är mer känd och går att sälja mycket lättare.

Re: FSOT Audemars piguet 15300 st
Skickat: lör 15 dec 2012, 16:35
från par401

Är du på riktigt? Vet du verkligen vad en 16613 är värd?


Re: FSOT Audemars piguet 15300 st
Skickat: lör 15 dec 2012, 16:16
från ***

Hejsan rak av byte, one on one, inget pengar mellan.

Re: FSOT Audemars piguet 15300 st
Skickat: lör 15 dec 2012, 16:00
från par401


Tjena, jag är öppen. Kan tänka mig även en 16613 som inbyte. Frågan är vad du tänkt dig pengamässigt?

MVH Pär W

Re: FSOT Audemars piguet 15300 st
Skickat: lör 15 dec 2012, 15:54
från ***

Tjenare, jag har en 16613 blå Submariner från 2002 med box, bok, cert om du är intresserad för din AP.
 

Charles_

Rolex
Norrlänningen skrev:
Alltså, jag tycker att du (precis som många andra i dagens samhälle) - överreagerar kraftigt.
Finns inget översitteri med i det svaret, och jag hade nog själv troligtvis inte ens svarat på det där mailet.

Rannsaka dig själv ett slag, är du 100% inställd - innerst inne på att lasta 100k +++ på en Royal Oak? Det är en väldigt liten klocka, och det finns egentligen inget med den som säger att den skulle vara ovanligt tung. Exakta vikter finns dessutom på nätet.

Du måste bemöta säljaren på ett annat sätt så att du själv inte framstår som en som bara mailar på en massa blocketannonser och ställer meningslösa frågor.

Det handlar sällan om att säljaren tror att denne är bättre än dig, men med sådana mail som du skickat så förstår jag att du inte får något vettigt svar.
+1
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
PS. Älskar Orups nyttjande av utropstecken :) måste vara en slags signatur som Sliljes behov av att skriva märken med VERSALER och Federers backhand.

Vill inte strö salt i såret, men kom igen..

DS. Vill inte heller förstöra den goda andan på KS men åsikter är till för att yttras
 
Topp