• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har haft ett genuint klockintresse länge nu.
Det hela började med min longines dolgevita som jag köpte när jag fick första riktiga jobbet. Gillar verkligen rektangulära dressare och det kommer nog bli en till fast en reverso.
Sedan köpte jag en longines hydroqonest när jag fick en ok slutlön. Sen blev den en cronolink som jag hittade i London som låg övergiven efter en misslyckad aktion, the drickarna visste ju inte vad det där var med alla Öö i namnet.
IMG_4399.JPG
IMG_4384.JPG
För att sedan köpa min då heliga Graal en Rolex datejust II 116300. Dock sålde jag då båda Longineserna då för att blidka min fru. Graalen blev sen en Rolex perpetual Mickey Mouse som jag inte köpte komplett men jag hittade en boette och tavla som jag trodde jag kunde färdigställa med ett korrekt verk men rolexverken växer ju inte på träd direkt. Så jag moddade Musse med ett ETA verk.
IMG_4721.JPG

Men nu har jag äntligen beställt den klocka som jag drömde om innan tonåren.
Postar en öppning och lite bilder när paketet kommer. Håll till godo med min klock historia hittils tillsdess.
 
Senast ändrad:
Topp