• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Zodiac V-Wolf PRISDUMP

Sorubim

Audemars
Till salu är följande:

En Orange Zodiac V-Wolf ZO2303.
Fint skick. Smårepor här och där men inget allvarligt (se bilder). Repfritt safirglas. Fungerar klanderfritt.
Den transparenta plasten som täcker änden på kronan har åldrats och gulnat lite (se bild).
Kommer på original-länk (med dykarförlängning och extra länkbitar) plus ett orange Singular-tropic.
För ytterligare info googla "zodiac zo 2303"
Pris: 2600:- 1500:- + frakt BORTBYTT
(Nu är vi nere på nästan halva priset av vad jag gav. Klockan är knappt använd i min ägo).

A00CyN6.jpg


Ye1um8y.jpg


ouy4WE3.jpg


PJzZdrJ.jpg



En Seiko Solar SNE109. SÅLD.
Mycket fint skick (se bilder för egen bedömning). Fungerar klanderfritt.
Länken på bilderna medföljer EJ. (Det är en länk till SKX013 och passar bra till denna modell. Ett tips ifall köparen vill skaffa en likadan länk). Klockan kommer med ett kortat originalgummi (se bild).
OBS! Denna modell är ökänd för att dag och datum inte ligger exakt placerade i rutan, nästan alla exemplar jag har sett bilder på ser ut som mitt exemplar. Detta har diskuterats på flera forum bla WUS. Skillnaden verkar variera över månadens dagar så att det är mera tydligt ibland, ibland mindre (se bilder).
För ytterligare info googla "seiko sne109"
Pris: 800:- 600:- SÅLD (inkl REK med posten)

d0DCZ0x.jpg


zkLMB9J.jpg


QtuMpHH.jpg




En Casio Limited Edition W.C.C.S. Titanium Frogman DW8201.
Fint bruksskick. Tillverkningsår 1999. Denna är köpt av en forummedlem som färgat den blå-grön med "RIT dye" enligt konstens alla regler (i originalutförande är bezel och band av klar transparent resin. Det är vanligt att man färgar denna modell för att den transparenta resinen gulnat med tiden). Tidigare ägare målade även i texten på boett och bezel med gul färg (vilket jag tycker matchar bra till den blå-gröna färgen).
W.C.C.S. står för "World Coral-Reef Conservation Society" och på denna limited edition så har detta fått pryda både band och boettlock (se bilder). Längst ut på bandet finns även silhouetten av en liten vinkar-krabba och bakgrundsbelysningen har formen av 3 djävulsrockor, mycket coolt!
Det saknas en skruv som fäster bezelen mot titanboetten. Detta är inget som stört mig nämnvärt. Den håller fast mycket bra med resterande 3 skruvar och eftersom skruven är försänkt i resinen så ser man det bara om man letar (se bilder). En ny skruv borde köparen kunna få tag på om denne letar runt lite på ebay eller liknande. OBS! Denna skruv har inget med fästandet av bandet att göra utan enbart hur resinbezelen sitter fast i titanboetten (bandet sitter med vanliga bandstift direkt i boetten).
För ytterligare info googla "wccs frogman DW8201"
EJ LÄNGRE TILL SALU.

0xJ0Vpi.jpg


GJ6NCbq.jpg


B2Z5Opo.jpg


gT7crq8.jpg


7jUgI8P.jpg


Lhop6yN.jpg


Jämförelsebild, där man ser det tomma skruvhålet samt hur det ser ut med skruv på plats:

USPBsdz.jpg

Bild på bakgrundbelysningen, lånad från watchesdb:
BfaZG0t.jpg



Returpolicy:
Ingen retur på denna.
 
Topp