• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snart studenten, vilken klocka?

PJW

Audemars
2-Faktor
Omega är en klassiker. Går liksom aldrig fel. Själv var det jakten på min studentklocka som fick mig att fastna i det här träsket :) Landade i en fantastisk Omega Seamaster de Viille -69.
IMG_1940.JPG
 

Gunnar

Omega
Kör på en Constellation, garanterat en ögonöppnare!
null_159.jpg

Nja, gillar inte denna stil och tror att jag riktar in mig på ett läderband :)

Omega är en klassiker. Går liksom aldrig fel. Själv var det jakten på min studentklocka som fick mig att fastna i det här träsket :) Landade i en fantastisk Omega Seamaster de Viille -69.
IMG_1940.JPG

Håller med helt, Omegas äldre modeler är otroligt vackra och ni börjar få mig att välja en sådan :p Som sagt, vill ha en i bra skick bara :)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Nja, gillar inte denna stil och tror att jag riktar in mig på ett läderband :)

Håller med helt, Omegas äldre modeler är otroligt vackra och ni börjar få mig att välja en sådan :p Som sagt, vill ha en i bra skick bara :)

Ja för helvete, för 8k kan du plocka en sån här gammel goding i RIKTIGT bra skick. De flesta i bra skick ligger i regel mellan 4-6k på Tradera.
 

Gunnar

Omega
Ja för helvete, för 8k kan du plocka en sån här gammel goding i RIKTIGT bra skick. De flesta i bra skick ligger i regel mellan 4-6k på Tradera.

Satt och kollade igår, det finns flera fina :) Kanske det kommer upp någon på forumets sälj del :)

Finns det något ställe i Stockholm som säljer vintage klockor?
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Satt och kollade igår, det finns flera fina :) Kanske det kommer upp någon på forumets sälj del :)

Finns det något ställe i Stockholm som säljer vintage klockor?
Nja, jag har dålig koll på handlare som säljer vintage "över disk". Det skulle väl vara på auktion i sådana fall? Se Kaplans t.ex! Annars funkar nätauktioner ofta jäkla bra.
 

Gunnar

Omega
Nja, jag har dålig koll på handlare som säljer vintage "över disk". Det skulle väl vara på auktion i sådana fall? Se Kaplans t.ex! Annars funkar nätauktioner ofta jäkla bra.

Häftigt! Ska ta en titt på detta!

Tradera har alltid fungerat bra, Tänkte bara om det fanns något ställe som sålde sådant :p
 
  • Like
Reactions: PJW
P

Philippe Stern

Guest
En gentleman bär aldrig bruna skor efter kl.18.
Med det sagt, föreslår jag en longines conquest ur heritage-serien. Gärna svart med guldindex.
image.jpeg
Skorna kan vara bruna även efter kl. 18:00. Att man inte ska ha det är en gammal "regel" som lever kvar. Den kommer från den tid då en man inte kunde befinna sig i en offentlig miljö utan frack eller mörk kostym på kvällen.

Då var det svarta skor som gällde. Idag kan man mycket väl bära bruna skor om det är en ljus kostym eller klädkod finare vardag, där t.ex. ett par chinos passar bra. Regeln är normalt att formell klädsel kräver formella skor, informella skor, bruna, används till sportig klädsel som tweedkostymer eller jeans och blazer.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Skorna kan vara bruna även efter kl. 18:00. Att man inte ska ha det är en gammal "regel" som lever kvar. Den kommer från den tid då en man inte kunde befinna sig i en offentlig miljö utan frack eller mörk kostym på kvällen.

Då var det svarta skor som gällde. Idag kan man mycket väl bära bruna skor om det är en ljus kostym eller klädkod finare vardag, där t.ex. ett par chinos passar bra. Regeln är normalt att formell klädsel kräver formella skor, informella skor, bruna, används till sportig klädsel som tweedkostymer eller jeans och blazer.
Korrekt utläggning. Men att skorna och outfitten i övrigt matchar det som sitter på handleden är det viktigaste.
 
Topp