• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snart Yachtmaster/UFO öppningsdags!!

seikoswede

Panerai
Ahhhhh! Då är väntan över och snart är det dags för en fix!

Fick det här meddelandet igår!

image.jpg


Hann inte hämta då men nu ligger det här bredvid i bilen!

image.jpg


Några hundra meter hem så fortsätter vi strax!
Hoppas polisen överseende med farten!!

Jim
 

seikoswede

Panerai
Klarade mig från poliser och andra hinder på vägen hem!

All set to go!

Paket? Check!
Snus, java, Schrade PH 1 och SPORK? Check!

image.jpg


Darrande hand plus paket? Check!

Men det gick bra!

image.jpg


Innehåll väl emballerat? Check!

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Hur ser den ut då??

image.jpg


Fantastisk!!! Har länge velat ha en sådan här och nu är den min!! Visst har den säkert fått lite fix med lysmassa och ny pusher samt kanske ommålad sekundvisare men överlag ger den ett otroligt bra intryck!

Kanske har den fått känna av lite Cape Cod eller liknande men är inte överpolerad IMHO. Då jag använder mina klockor är sådant skick egentligen bara att föredra.

Noname länk som passar till stilen men skall se om jag kan få tag i originallänk.

image.jpg


Avslutningsvis ett handledsskott och en jämförande bild på en SPORK och mitt UFO!

image.jpg

image.jpg


Tack för titten!

Jim
 

seikoswede

Panerai
Grattis! Tycker du ska läsa reglerna om paketöppningstrådar och komplettera med det du missat. På så sätt berikas samtliga.
https://klocksnack.se/threads/paketöppningstrådar-förändringar-på-ks.22203/

Det kommer Yonsson!

I upphetsningen pga av mitt nyförvärv hamnade posten i Vintageavdelningen istället för paketöppningstråden. Och så hann jag inte ändra innan det blev time-out.

Simple as that.

Men den som väntar på något gott.....!!;)

Jim
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker den hör hemma i vintagedelen i och med att den är vintage, men lite info och en bra titel skadar aldrig.
 

Exxet

Rolex
Hoppas jag inte får en brevbomb i lådan efter det här ;) , den heter Yachtman och med ett vanligt nick som "UFO" p g a folk tyckte att den så ut som ett flygande tefat, men antar att du var uppspelt efter uppackningen, grattis till en fin klocka.
 

seikoswede

Panerai
Hoppas jag inte får en brevbomb i lådan efter det här ;) , den heter Yachtman och med ett vanligt nick som "UFO" p g a folk tyckte att den så ut som ett flygande tefat, men antar att du var uppspelt efter uppackningen, grattis till en fin klocka.

Tror brevbomberna tog slut i förmiddags! :angel:

Uppspelt var bara förnamnet! Har längtat länge länge länge och är bara happy happy happy! Givetvis har du helt rätt, den heter Yachtman´s Automatic Chronograph. My bad!

Men jag kan ju passa på att nämna nu att det kommer en riktig post om den här, på rätt plats, skriven på rätt sätt, med rätt innehåll, så att alla kan bli nöjda till slut.

Ha en härlig kväll!

Jim
 
Topp