• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snatch and grab Rolex

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Krons har haft detta problem ett antal gånger. Svårt att värja sig för om butiken saknar sluss.
 

Espresso

Cartier
Sjukt, jag trodde de flesta klockbutiker hade någon form av sluss, men det är endast en skandinavisk företeelse eller?
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Samtidigt är inte en sluss jättevälkomnande mot ev walk-ins. Säkert en avvägning man gjort.

Håller med. När det är en sluss så tror jag att det är många som tvekar att gå in.

Sen tror jag en sluss kan vara falsksäkerhet. Det enda den skyddar mot är att inte släppa in fel person. Ut släpper man ju så klart en eventuell rånare.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jarl Sandin i GBG har heller ingen sluss. Tycker det är konstigt att de inte installerat det då det finns plats.
Jarl Sandin är ju inte en renodlad klockaffär. Kan tänka mig att dom säljer mer smycken än klockor där.
En sluss för att kolla på smycken tror jag skrämmer många kunder.
Men dom hade en smash and grab för något år sedan, mitt på dagen! En kille stod utanför med ett pistolliknande föremål och en eller flera var inne i butiken.
Jag var i en affär tvärsöver gatan
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Håller med. När det är en sluss så tror jag att det är många som tvekar att gå in.

Sen tror jag en sluss kan vara falsksäkerhet. Det enda den skyddar mot är att inte släppa in fel person. Ut släpper man ju så klart en eventuell rånare.
Slussen skyddar mot springare och skrämmer väl ev bort de värsta skitungarna samt de som vill komma in i butiken maskerad. Mot öststatsrånare som är på affärsresa hjälper det föga då signalement är lönlöst när de inte planerar att resa tillbaka till Sverige.

Inte om du är jävligt snitsig och lyckas låsa in han I slussen.. :D
Och hängs ut för allmän beskådning. :hilarious:
Tror inte någon vill ha en desperat rånare med skjutvapen i en sluss där han kan gå lös i valfri riktning. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
De fick väl nog för de har alltid en vakt där numera.
Ah, didn't know. Var förbi där just efter någon lagt benen på ryggen. Hade tydligen hänt ett antal gånger. Frågan är om en stadig vakt hinner reagera om det är lite oordning i butiken eller är han fastbultad i ingången? :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vilken mupp, han skulle ju såklart ha stått kvar och småpratat lite så hon tappade fokus och inte kubbade efter direkt!

Skämtåsido.. Såg en liknande idiot på PUB som var påväg ut genom dörren med parfymer under tröjan. Till hans otur är det räfflad plåt precis utanför dörrarna där han tog sats oooooch... Smack! Rakt ned med huvudet i backen och parfymerna flög överallt. Stod och garvade rejält på sidan när han stapplande försökte springa iväg med ett stort rött märke över halva ansiktet :D PS. Inga parfymer blev skadade under detta drama och personalen samlade in allt lite irriterad.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Jarl Sandin är ju inte en renodlad klockaffär. Kan tänka mig att dom säljer mer smycken än klockor där.
En sluss för att kolla på smycken tror jag skrämmer många kunder.
Men dom hade en smash and grab för något år sedan, mitt på dagen! En kille stod utanför med ett pistolliknande föremål och en eller flera var inne i butiken.
Jag var i en affär tvärsöver gatan

Som Per har varit inne på så är det en avvägning som varje affär får göra och JS tror sig tjäna på att inte ha sluss.
 

Tobbe.L

Omega
Slussen skyddar mot springare och skrämmer väl ev bort de värsta skitungarna samt de som vill komma in i butiken maskerad. Mot öststatsrånare som är på affärsresa hjälper det föga då signalement är lönlöst när de inte planerar att resa tillbaka till Sverige.


Tror inte någon vill ha en desperat rånare med skjutvapen i en sluss där han kan gå lös i valfri riktning. :)

Låt de skjuta, tror man avstår att tömma magasin på en yta mindre än ett litet utedass med tjockt pansarglas..
I de slussar jag har gått igenom tror jag det inte ens är möjligt att ha en bössa upp mot axeln i 360°
Patrasket lär vara de som få lämna med ambulans(i bästa fall), då rikoschetterna lär börja sjunga rätt fort, medans personalen möjligen kan sticka bakvägen.

Klar detta är lätt att sitta och tycka här, jag hade också öppnat upp för allt och alla under beväpnat rån. :)
 

Apansson

Torpare
Det här har jag tänkt på vad gäller NK i Stockholm. Juvelsalongen ligger PRECIS vid utgången till en av de gator i Stockholm med mest folk. Det är inga vakter precis i närheten, så jag tror absolut inte de skulle hinna reagera. Lägg till här att personalen verkar småsnurriga och sega. Känns som att det vore löjligt enkelt att göra en sån här grej där om man var sugen.
 

UNO

Panerai
Öppen(uppställd !) dörr på Curacau.
Expediten hängde på Rolex, 48 mm Hublot och rostig Titanic-klocka utan att blinka . . .
Att det är en Ö är en del men gentlemannen vid dörren vara man ju tvungen att runda först.

Jag tror inte att man ska bortse från risken med att som kund besöka i en butik som är lättrobbad även om det handlar om sanolIkheter.
Det är helt enkelt säkrare att besöka säkra butiker.

Var i en klockbutik(som rånats flera ggr) när två stissiga kom in, rejält otrevligt för mig och än värre för personalen/ägaren som taggade till rejält.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Ah, didn't know. Var förbi där just efter någon lagt benen på ryggen. Hade tydligen hänt ett antal gånger. Frågan är om en stadig vakt hinner reagera om det är lite oordning i butiken eller är han fastbultad i ingången? :)
Nej du har nog rätt men avskräcker nog en hel del.
 
Topp