• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snik-paketöppning, mest heja KS!

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jämfört med mycket annat som visas ur diverse paket här så är det här väl inte mycket att komma med, men jag är ju glad som fasen, mest för att det här forumet hjälpt mig. Jag sätter självklart in 10:- till BCF i och med affären, men kryddar med 100:- som tack för annonsplatsen.

Till Storyn:
Enligt tråden
https://klocksnack.se/threads/fickur-drott-kronograf-troligen-militärt.18545/
hade jag ett fickur jag inte "ville ha", och ville däremot ha en bra beater.

Det tog mindre än en vecka så fick jag ett trevligt PM med ett bytesförslag jag inte var intresserad av, men efter ett litet snack så visade det sig att den intresserade hade ett byte som jag gärna ville ha. Han hade bra referenser här, så jag langade iväg mitt fickur tillsammans med överenskommen mellanskillnad.

Här blir det lite deppigt, för tyvärr (Schenkers fel) så hann jag inte få klockan innan jag farit på kurs en vecka, men när jag kom hem låg den hos ombudet och väntade.

Slut på snicksnacket och till klocksnacket, här kommer bilder!

Ett väl inslaget paket.

IMG_1861.jpg


Attack!

IMG_1862.jpg


Har jag bytt åt mig kattmat?!

IMG_1863.jpg


Nej, inte då.

IMG_1865.jpg


Och i lådan fanns ett Monster, i exakt det beskrivna skicket!

IMG_1868.JPG


Här på ett 22 mm nato från Compiss, efter att ha googlat insåg jag att man absolut kan ha ett 22 mm, fast det "ska" vara 20. Passar den bitiga klockan klart bättre enligt mig.

IMG_1887.jpg


Här på länk, efter att ha fått den förlängd av ett "proffs" som vimsade bort en collar och monterade en fel. Åtgärdat av mig.

Som sagt, tack till KS för annonsplats och moraliskt stöd, och tack till Valdemar25 och Compiss för bra affärer!
 

Bilagor

  • IMG_1864.jpg
    IMG_1864.jpg
    89.8 KB · Visningar: 82
  • IMG_1860.jpg
    IMG_1860.jpg
    123.2 KB · Visningar: 83
Topp