• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

komri

Omega
IMG_3130.jpeg
 

komri

Omega
Det är alltid småtjorvigt m detaljer. Ju mer man kikar, desto fler fel tycker man sig se. Utöver det Davvan nämnt så skulle nians nederdel kunna vara ngt kort (brukar vara lika ”bred” som överdelen, men de varierar en del). Det är svårt att avgöra på bilden (åtminstone via telefonen) , men jag tycker ”/” efter 9411 ser ut att vara för upprätt. De ska inte se ut så här: /, utan ha en flackare lutning (se bilden). En skitsak är att pärlan ser ut att ha metallring.
IMG_4416.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är alltid småtjorvigt m detaljer. Ju mer man kikar, desto fler fel tycker man sig se. Utöver det Davvan nämnt så skulle nians nederdel kunna vara ngt kort (brukar vara lika ”bred” som överdelen, men de varierar en del). Det är svårt att avgöra på bilden (åtminstone via telefonen) , men jag tycker ”/” efter 9411 ser ut att vara för upprätt. De ska inte se ut så här: /, utan ha en flackare lutning (se bilden). En skitsak är att pärlan ser ut att ha metallring.
IMG_4416.jpeg
Tack! Efter övervägande och snack med säljaren så blev det ingen affär, var vissa grejer som inte kändes klockrent… Så jakten efter en Snowflake rullar vidare!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det är alltid småtjorvigt m detaljer. Ju mer man kikar, desto fler fel tycker man sig se. Utöver det Davvan nämnt så skulle nians nederdel kunna vara ngt kort (brukar vara lika ”bred” som överdelen, men de varierar en del). Det är svårt att avgöra på bilden (åtminstone via telefonen) , men jag tycker ”/” efter 9411 ser ut att vara för upprätt. De ska inte se ut så här: /, utan ha en flackare lutning (se bilden). En skitsak är att pärlan ser ut att ha metallring.
IMG_4416.jpeg
Det är lurigt med gamla graveringar. Kolla denna gamla DRSD jag hade för några år sedan. Helt legit, men satte ju kaffet i halsen när jag såg serienr 😬😬

IMG_1725.jpeg
 
Topp