• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snuset var definitivt bättre förr.

Jag har snusat i 49 år.
Är 56 år idag.
För ca 10 år sedan började jag baka mitt eget snus. Det handlade då mest om smaken. Köpesnuset förändrades runt 2000 till en ljusbrun sörja med stark smak av vintergröna, det gäller de flesta sorter. Grovsnuset är värsta exemplet. Helt obrukbart.
Nu gör jag snus utifrån min egen smak.
Njuter.
Sparar 50:-/dosa och längtar tillbaka i tiden då General var General, Ettan var Ettan, T.o.m. Skruf original var Skruf original.
Jag snusar självklart lössnus.
Vad hände runt 2000?
Statligt dekret om illasmakande snus?
Råvarorna blev för dyra?
Eller är det det djävla EU som spökar?
 

johan905

Omega
Hur gör man bäst sitt eget snus? Jag har börjat ledsna på pris och minskad mängd i dosan...
Snusar General lös... tycker inte heller det smakar som förr men jag har tänkt att man har väl krökat o snusat sönder lukt o smak sinnena
 
Själv snusade jag Ettan men har slutat sedan 5 månader tillbaka. Det var jobbigt men nu tänker jag knappt på snus längre.
Jag kan rekommendera det, vägra vara en slav under dosan!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
3,50 kostade en dosa Göteborgs prima fint på den goda tiden. Sedan blev det år av general och sedan Göteborgs rapé. Nu har jag inte tagit en snus på över 15 år men tänker på det dagligen och då och då kramas en bara för känslan.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Funderat på att sluta, näe man bor utomlands och behöver köpa i bulk känns det i plånboken på ett annat sätt. Har litr svenskar som bakar själv men ingen favorit.
Måste dock säga att budgetsnus som kronan förlamad hela käften, stor skillnad på det och t ex general
 
3,50 kostade en dosa Göteborgs prima fint på den goda tiden. Sedan blev det år av general och sedan Göteborgs rapé. Nu har jag inte tagit en snus på över 15 år men tänker på det dagligen och då och då kramas en bara för känslan.

Jag slutade också snusa Göteborgs Rapé för ca 15 år sedan. Jag saknar det fortfarande. Planen är att börja igen när jag ändå inte har några tänder kvar :)
 

vonhall

Rolex
Körde med Göteborgs prima fint i drygt 30 år. Sedan så åkte jag på något virus och fick en riktig hästkur som slog ut mig helt i 7 dagar. Under de 7 dagarna så var det inte gott att snusa och efter de 7 dagarna så var det fysiska beroendet borta! Sedan var man helt odramatiskt snusfri och det var betydligt enklare än vad jag först trodde. Har nu gått drygt 5 år och jag har knappt tänkt på snus :)
 

MBx

Cartier
Stämmer. Jag och 2 kompisar börja smygsnusa då.
Man skall inte skjuta upp bra saker till morgondagen :)


En grannkille som var några år äldre "hittade" en dosa Röda Lacket under en sten i skogen och fick oss andra att "testa". :angel: Tror jag var 5-6 år gammal. Munnen full och svalde hälften... :depressed: Mådde skit och har inte snusat sedan dess. :hungover: Botad vid första försöket.;)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
En lös Ettan var det bästa som fanns! Som tur var kom jag ur det där skiten. Inget kul att ha ett beroende.
 

Pope

Cartier
Håller med dig Blues guy!
Har precis fått fina tobaksfrön jag ska sätta och sen blir det eget snus på riktigt. :)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Finns det någon sats som smakar Ettan?
tmp_4299-141906552116311959922.gif
 

rogart-63

Patek
Ingen som gör eget snus ? Har en kompis som köper nåt i "grekaffären" som han säger . Blandar i nån smaktillsats och sen är det klart .Ska vara billigt som tusan . Portionssnus är det .
 
Topp