• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snygg chronograph

cacan

Omega
Hej
Ursäkta om detta ämne finns i annan tråd, hänvisa gärna i så fall.
Skulle behöva er input för att hitta en snygg dressad(hyfsad) chronograph i 50 +/- någon tusing spannet. Tittar lite på JLC tribute to deep sea chronograph, samt Tag heurs autavia eller Carrera model(gärna vintage).
Tack på förhand och för trevlig och informativ sida och medlemmar!
 

Ronnie

Rolex
2065.jpg
breitling-transocean-chrono-38.jpg
6e0e55ba93fec66729a4d86a1dcc468c_large.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har kört på min Autavia konstant sedan jag hämtade ut den för några veckor sedan. Riktigt schysst klocka, älskar vintagekänslan, historien bakom och att den rockar TAG Heuers första (riktiga) inhouse verk.
Listar 52' på länk i Sverige men går att pruta ner rätt rejält, både hos AD och gråhandlare. Om du hellre vill ha den på läderband ligger det just nu en ute på Tradera för runt 35'.

Summa sumarum: Rekomenderas varmt!
IMG_0142.jpg
 

Psykel

Patek
Klassisk Speedmaster är väl dressad nog om man jämför med många andra förslag? Dom brukar man väl får för omkring 35?
 

OscarA-H

Omega
Navitimer är cool, men alldeles för plottrig för min smak. Det blir lite att man inte kan se skogen för alla träd som står ivägen;). Med det sagt en cool klocka med kul historia men jag hade då hellre kört på någon annan Breitling än just Navitimer.
Smaken är som baken;) men jag köper dina argument, tavlan är ganska rörig. Vill man ha en stilren och enkel chrono hade jag kört på Speedy:)
 

cacan

Omega
Gillar Autavian med, men hade helst velat hitta en nimare, dvs inte 2017 versionen. Speeden är en väl fungerande klassiker men inte riktigt vad jag söker
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Gillar Autavian med, men hade helst velat hitta en nimare, dvs inte 2017 versionen. Speeden är en väl fungerande klassiker men inte riktigt vad jag söker
Nu visar jag på min totala bildningsbrist, men nim(are)? Autavia 17 är stor och lite halvhög men det är inget som jag har upplevt som mina taniga handleder. Den har fått vädligt mycket skit just för att den är såpass hög som den är, men den slinker under manschetten rätt ofta och sitter betydligt bättre på armen än vad man först kan tro när man läser specifikationerna. Vill man få lite mer vintage känsla kan man alltid köra på referensen med läderband eller kanske byta ut detta mot ett svart racing läder (mer i stil med det som följer med TAG Heuer Monaco Calibre 11).
Äldre vintage Heuer är fina, men har tyvärr stuckit iväg lite för mycket i pris för att passa mig under de senaste åren. Dessutom är jag en sådan person som gärna väljer nytt framför äldre vintage.
 
Topp