• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snygg men tålig klocka till frugan, för stall, bad etc

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Frun vill ha en klocka som hon kan ha på jobbet, i stallet och när hon badar och plockar svamp etc...

Den ska såklart vara snygg, hon gillar twotone och ljusa tavlor.

Den ska tåla bad och den ska tåla lite stryk.

Den ska inte vara för stor, gränsen går nog vid 35mm.

Den bör vara billig för hon kan lika gärna tappa bort den i stallet eller nåt sånt ;)

Seiko eler nåt annat beprövat märket tänker jag mig...

Tips mottages tacksamt.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Frun vill ha en klocka som hon kan ha på jobbet, i stallet och när hon badar och plockar svamp etc...

Den ska såklart vara snygg, hon gillar twotone och ljusa tavlor.

Den ska tåla bad och den ska tåla lite stryk.



Den ska inte vara för stor, gränsen går nog vid 35mm.

Den bör vara billig för hon kan lika gärna tappa bort den i stallet eller nåt sånt ;)

Seiko eler nåt annat beprövat märket tänker jag mig...

Tips mottages tacksamt.

Släng på några tuss och köp henne en Sinn 456....
 

_jonte

Patek
Brukar ju föreslås en Orisdykare i vitt med vitt gummiband i dessa trådar. Snygg och tålig...
Midsize YM kanske lite saftigt? :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Dyrare men jäkligt bra (fru + 2 av döttrarna har), Seiko SNXD95 (finns också i TT och lite andra varianter).

22092012-dsc_3925_712.jpg


22092012-dsc_3924_125.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Mitt bord är faktiskt paj, fo real! Kidsen har slagit sönder Ä så det blir dubbelkommando där.... Och så de där jävla indienpakistanierna också :(
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Snåla inte för mycket. Lyssna på Olivetti i tråden... Eller kolla in Tag Heuer Aquaracer i dam-utförande. Har en kollega som bär en sådan i två-ton. Klär henne väldigt väl.

Hon har för övrigt fem pållar i stallet... Och bor där svampar växer ... och tycks gilla den livsstilen. Och klockan ser fräsch ut.

A
 

Mangusta

Cartier
Håller med Acce1999 om Aquaracern. Den är grym på tjejer tycker jag! Speciellt den med lite bling. ;) Tålig klocka också. Fast hon kanske inte vill ha bling bland havremopparna förstås. :D
 
Topp