• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Snygg vintagerolex 9k jävlar va fint

Hardy

Thug
NU måste jag fylla på studentkassan :(

Klocka är en Rolex Precision 6024.

År: 1962
Diameter: 36mm
Material: Stål
Urverk: 710??
Krona: Inte säker på att den är original, de hade ofta en så kallad super oysterkrona. Men inte alltid vad jag har förstått. (dessa kronor finns på ebay)
Visare: Underbara Dauphinevisare
Skick: Mycket fint skick. jämntjocka lugs men har säkert blivit polerad någon gång. (se bilder)
Servicehistorik: okänd, klockan har bra reserv dock inte som när den var nyfödd, Uppvridningen känns bra om än lite trögare än vid nyservice. ca 25 +- på 24h.
Band: random, svart, präglat läder med no name spänne.

Snyggare vintagepatina hittar man inte på en precision med så toolig look. Även kul att just denna modell är hela 36mm, de är ju oftast bara 34mm! Passar kanon på grönt nato eller svart perlon!

(en med liknande tavla http://www.flickr.com/photos/45306161@N03/5881070456/in/photostream/ )




Pris 11000kr 10500 10000 9000 kr


Ni får väldigt gärna Pma mig om ni har frågor eller kritik ang min annons, så ska jag svara och rätta till det på bästa möjliga sätt.

Jag bor i Uppsala men befinner mig ofta i Stockholm!
Inget kladd tack!
MVH
Hardy
 
Topp