• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snygga alternativ till Rolex GMT Master 2 i stål och roséguld

eklundz

Breitling
Har precis påbörjat min klocksamling med en tidlös, stilren Rolex OP 36 mm blå tavla. Nu är jag intresserad av att börja researcha nästa komplement till samlingen och är väldigt förtjust i Rolex GMT Master 2 i stål och roséguld, men 140k är lite väl saftigt känner jag.
Vilka fina alternativ finns, om man inte känner för att lägga så mycket pengar, inte skäms om designen är kopierad men fortfarande vill ha en bra klocka. Bra automatisk urverk, gärna reptåligt glas, ett armband som är bekvämt och ja, alla andra sköna detaljer.
Har tidigare glidit runt i Daniel Wellington och man kan ju inte säga att de är vare sig obekväma eller funkar dåligt, så det borde ju finnas rimliga alternativ till Rolex 140.000kr modeller. Hitta ett Tyskt märke, Steinhart som hade modeller väldig lika Pepsi och Batman, hur är de? Några ägare som kan ge inblick i det märket?

Tacksam för tips.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Har precis påbörjat min klocksamling med en tidlös, stilren Rolex OP 36 mm blå tavla. Nu är jag intresserad av att börja researcha nästa komplement till samlingen och är väldigt förtjust i Rolex GMT Master 2 i stål och roséguld, men 140k är lite väl saftigt känner jag.
Vilka fina alternativ finns, om man inte känner för att lägga så mycket pengar, inte skäms om designen är kopierad men fortfarande vill ha en bra klocka. Bra automatisk urverk, gärna reptåligt glas, ett armband som är bekvämt och ja, alla andra sköna detaljer.
Har tidigare glidit runt i Daniel Wellington och man kan ju inte säga att de är vare sig obekväma eller funkar dåligt, så det borde ju finnas rimliga alternativ till Rolex 140.000kr modeller. Hitta ett Tyskt märke, Steinhart som hade modeller väldig lika Pepsi och Batman, hur är de? Några ägare som kan ge inblick i det märket?

Tacksam för tips.
Här har du @FreakyLeo recension på Steinharts variant på batman. https://klocksnack.se/threads/steinhart-ocean-39-gmt-500-premium.118570/
Mycket trevlig liten klocka måste jag säga.
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Kan ju nämna att horology house gjorde en jämförelse mellan Steinhart Ocean 1 GMT "Pepsi" och Rolex Pepsi (senaste versionen), han var impad över Steinharten, speciellt för prispunkten. Kan vara värt en koll:

Jag har själv ägt både en Steinhart GMT och en Rolex 16710 pepsi. Rolexen var ju klart "bättre" i alla avseenden, allt var crispare, finare och överlag i en helt annan liga. Men det betyder inte att Steinharten på något sätt var dålig. För pengarna så skulle jag vilja säga att den var extremt bra. Enda jag störde mig rejält på var dels dom raka luggarna, och dels att casebacken var ganska vass, men en körning med en polertrissa så var den som en barnrumpa!
 
Topp