• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggast logotyp har helt klart...

Ariste

Audemars
2-Faktor
...just det, inget lätt val när det finns så mycket ögongodis därute.

Ni har sett dessa och andra logotyper som får det att rinna till, upp med era favvologgor nu och låt oss frossa i en av de detaljer som gör en urtavla!

logo-vulcain.jpg


logo-tissot.jpg


logo-roamer.jpg


logo-mondia.jpg


logo-minerva.jpg


logo-mido.jpg


logo-lip.jpg


logo-lejour.jpg


logo-jlc.jpg


logo-ingersoll.jpg


logo-lemania.jpg


logo-heuer.jpg


logo-enicar.jpg


logo-breitling.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Spencer66 skrev:
One logo to rule them all!
Som en blixt från klar himmel...:)

Rolex gör en hel del snygga klockor men logotypen är inte min grej, en av många tillverkare som envisas med att ha kronor i logotypen men Rolex gör det snyggare än Glycine, Fortis och resten...typsnittet är buttugly dock....
 

Ricrob

Patek
Jag är f.ö. svag för Breitling's logga. Fast då mest den med raka texten/typsnittet och det "bevingade B't".
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    31 KB · Visningar: 993

vekktah

Cartier
ORIS har en ren logo och ett kort namn. Den gillar man. Några av de fulaste men som jag nu tycker är bland de snyggaste för att jag tycker märkena är så jävla coola är sinn och bell&ross.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351721990.697011.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351721990.697011.jpg
    54.1 KB · Visningar: 971
En av dom snyggaste är Kronometer Stockholm AB tycker jag men hittar ingen bild, någon annan som har en bild på loggan?

Denna är oxå snygg...

images


Gillar även Breilings, själva loggan med vingarna och B't och ankaret...

file.php


Panerai loggan är ingen höjdare men som tur är så visar dom den ej så mycket...

images


Gillar dock den stilrena texten...

images
 

max

Dancing Queen
JLC vinner nog den tävlingen i mina ögon, sen har ju PP och VC riktigt stilrena varianter och trevliga symboler, även panerai har en fin logga.

För att ta det åt det andra hållet så måste ju Bernhardt ha den absolut fulaste loggan, har varit påväg att köpa deras klockor flera ggr men inser varje gång att jag inte skulle stå ut med den loggan på armen.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ricrob skrev:
Jag är f.ö. svag för Breitling's logga. Fast då mest den med raka texten/typsnittet och det "bevingade B't".
Nya Breitling-loggan har snyggast vingar av alla ving-loggor och jag gillar hur de använt B:et som element på visarna bland annat...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
masterkiller skrev:
En av dom snyggaste är Kronometer Stockholm AB tycker jag men hittar ingen bild, någon annan som har en bild på loggan?

Denna är oxå snygg...
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKAilxXmwjUWvbKjVlPEbsBd6XDPE3ROC-4C65n515KAwtjCd_Sw[/img[/quote]
Ulysse Nardin har en snygg logga, de går sin egen väg utan krona eller vingar...:)
 

max

Dancing Queen
masterkiller skrev:
Ingen bild på denna?
Tyvärr ingen riktig bild men googlade fram dessa:
e3cb1785.jpg

kronografklar.jpg


Vet faktiskt inte om de egentligen gjorde några klockor eller bara att de importerade med egen logga?
Här finns ju en breitling med båda loggorna, även lemania osv finns med båda loggorna.
Breitlingstockholm.jpg


EDIT: Jag är såå seg :D
 

Camo00

Patek
Det är ingen som helst tvekan; snyggast är örn-loggan på gamla Citizen! Ser ondskefullt "tredje riket"-aktig ut... (Nej, jag är INTE nazist, men de onda har alltid snyggast design...) :)
R1105549.JPG
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Camo00 skrev:
Det är ingen som helst tvekan; snyggast är örn-loggan på gamla Citizen! Ser ondskefullt "tredje riket"-aktig ut... (Nej, jag är INTE nazist, men de onda har alltid snyggast design...) :)
Så sant, de ondas design är oftast snyggast...:)
 
Topp